تهران و فارس در صدر تعداد بازدیدکنندگان آثار تاریخی و موزه‌ها/ حافظیه میزبان بیشترین گردشگر

استان تهران با ثبت نزدیک به ۲۵۵هزار بازدید از آثار تاریخی و موزه‌ها در دو روز نخست سال در رتبه نخست کشور ایستاد و شیراز با حدود ۲۳۳هزار بازدیدکننده، رتبه دوم را از آن خود کرد.

تهران و فارس در صدر تعداد بازدیدکنندگان آثار تاریخی و موزه‌ها/ حافظیه میزبان بیشترین گردشگر

 استان فارس، پس از تهران، با جذب نزدیک به ۲۳۳هزار بازدیدکننده در رتبه دوم استان‌های محبوب گردشگران کشور برای بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی قرار گرفته است.

پس از تهران و فارس، استان اصفهان با ثبت بیش از ۹۹هزار گردشگر در جایگاه سوم قرار دارد. خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، کرمانشاه، یزد، لرستان و همدان به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفته‌اند.

مجموعه فرهنگی‌-تاریخی حافظیه پربازدیدترین مجموعه کشور در دو روز نخست امسال بوده و دو مقصد گردشگری دیگر استان فارس، یعنی مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدیه و مجموعه تخت جمشید، از این منظر دوم و سوم هستند.

باغ فین کاشان، ارگ کریم‌خان شیراز، عمارت عالی‌قاپوی اصفهان، مجموعه سعدآباد تهران، مجموعه پاسارگاد، آرامگاه فردوسی در توس و باغ‌موزه چهلستون در اصفهان به ترتیب پرطرفدارترین مقاصد این دو روز بوده‌اند.

بیشترین خرید بلیت آنلاین هم به‌ترتیب برای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، حافظیه، کاخ گلستان، تخت‌جمشید و مجموعه زندیه شیراز انجام شده است.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۸۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت