زباله‌دان شدن یک بنای تاریخی صحت دارد؟

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ضمن رد زباله‌دان شدن یخچال میرفتاح گفت: کارگاه مرمت بنای یخچال میرفتاح فعال است و مرحله به مرحله پیش می‌رود.

زباله‌دان شدن یک بنای تاریخی صحت دارد؟

طی روزهای اخیر برخی خبر از ریختن زباله بر روی بنای تخریب شده یخچال میرفتاح دادند بنایی که طی بارندگی‌ سال ۹۷ تخریب شد و هنوز مرمت نشده است.

این مسئله را از معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی همدان جویا شدیم که اظهار کرد: کارگاه مرمت بنای یخچال میرفتاح فعال است اما فعالیت آن طبق تخصیص اعتبارات پیش می‌رود.

سیده مریم موسوی ضمن رد این موضوع که محل یخچال میرفتاح زباله‌دان شده باشد افزود: ممکن است خارج از عرصه این اتفاق افتاده باشد اما در داخل عرصه بنا مرمت در حال انجام است و زباله‌ای نیست.

وی بیان کرد: مرمت طبق اعتبار مرحله به مرحله پیش می‌رود، مرمت بنا تاکنون اعتبار زیادی دریافت کرده اما با توجه به نوسان قیمت در مصالح، میزان دقیق آن مشخص نیست.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان یادآور شد: با توجه به قیمت‌:ها و اعتبارات زمان اتمام کار بنا نیز هنوز مشخص نیست چون دو سال قبل برآورد ما این بود با یک یا دو میلیارد تومان کار مرمت تمام شود ولی با توجه به فهرست بهای جدید در سال ۱۴۰۱ برآوردها دوباره تغییر کرده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کار اساسی در استحکام بخشی بنا انجام شده است ولی مراحل بعدی کار طبق تخصیص اعتبار پیش‌ می‌رود که هنوز کامل تخصیص نیافته است.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۵۸۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت