با یکی ازقدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان آشنا شوید

دانشگاه "سالامانکا" قدیمی‌ترین دانشگاه فعال اسپانیا است که رتبه سومین دانشگاه قدیمی جهان را هم در اختیار دارد.

با یکی ازقدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان آشنا شوید

"دانشگاه سالامانکا"( salamanca university) در سال ۱۲۱۸ میلادی توسط شاه آلفونسو نهم از لئون تأسیس گردید. دانشگاه سالامانکا اولین مرکز تحصیلات عالیه در اروپا است که به حکم شاه آلفونسو دهم در سال ۱۲۵۴ رسماً عنوان «دانشگاه» به آن عطا شد و قوانین سازمانی و نیز نحوهٔ تخصیص منابع مالی برای آن ایجاد گردید.  دانشگاه سالامانکا در غرب مادرید واقع شده و در رتبه‌بندی  ۲۰۲۲ میلادی "کیو اس" در جایگاه ۶۰۱ تا ۶۵۰ جهان قرار دارد.

حدود ۲۶ هزار و ۷۴۶ دانشجو در  ۹ پردیس این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه دارای ۱۶ دانشکده است که شامل دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده زیست‌شناسی،‌ دانشکده علوم،‌ دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست، دانشکده علم شیمی،‌ دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده حقوق،‌ دانشکده اقتصاد و کسب‌وکار، دانشکده ، دانشکده داروسازی، دانشکده زبان‌شناسی،‌دانشکده فلسفه،‌دانشکده جغرافی و تاریخ، دانشکده پزشکی،‌دانشکده روان‌شناسی و دانشکده ترجمه و علوم اطلاعات می‌شود.

با یکی ازقدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان آشنا شوید

تحصیل در دانشگاه سالامانکا از کالج های حقوق، هنرهای واقعی، علوم و پزشکی و نیز بخش های آکادمیک تشکیل شده و همچنین بیش از ۲۵۰ دوره در دانشگاه سالامانکا اسپانیا پیشنهاد شده است. این مرکز از سال ۱۹۲۹ شروع به تدریس زبان اسپانیایی و دوره های فرهنگی کرد و بیش از ۴۰۰۰ زبان آموز زبان‌های خارجی را هر ساله جذب می کند.

دانشگاه سالامانکا محل تحصیل ۳۲ هزار دانشجو در سال است. تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه ۹ هزار و ۲۰۰ نفر است و تعداد پرسنل آن به ۲ هزار و ۶۱۲ نفر می‌رسد.

این دانشگاه ۵۷۴ مدرک تحصیلی ارائه می‌دهد و بیش از ۶۰۰ قرار با دانشگاه‌های خارجی دارد.

کتابخانه دانشگاه

در حال حاضر در مجموع حدود ۹۰۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه سالامانکا یکی از مهم ترین و زیباترین کتابخانه های دانشگاهی اسپانیا را دارد. در کتابخانه اصلی واقع در مرکز تاریخی بیش از ۱۶۰ هزار جلد کتاب یافت می شود. همچنین نسخه‌های خطی و غیرقابل‌قابلیت مهمی (نخستین نوع کتابی که پس از اختراع ماشین چاپ و تا قبل از ۱۵۰۱ چاپ می‌شد) حدود ۴۰ هزار کتاب در بین قرن‌های شانزدهم و هجدهم وجود دارد.

با یکی ازقدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان آشنا شوید

با یکی ازقدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان آشنا شوید

امکانات ورزشی

هر دانشجویی که کارت دانشجویی خو را دریافت می‌کند، می‌تواند به تمامی امکانات دانشگاه دست پیدا کند. دانشگاه سالامانکا دارای دو مجموعه ورزشی اصلی است که انواع ورزش‌های داخلی و خارجی از جمله دو و میدانی، تنیس، فوتبال، بدمینتون، راگبی، والیبال به صورت حرفه‌ای یا سرگرمی به دانشجویان ارائه می‌شود.

با یکی ازقدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان آشنا شوید

فعالیت‌های فرهنگی

در طول این سال‌ها، دانشگاه سالامانکا فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و دانشگاهی را به دانشجویان ارائه می‌دهد تا هر دانشجوی علاقه مند در آن ثبت نام کند. دانشجویان خارجی نیز می‌توانند در برنامه‌های اسپانیایی این دانشگاه شرکت کنند تا فرهنگ و شیوه زندگی اسپانیایی را بهتر بشناسند و در عین حال سرگرم شوند.

فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه سالامانکا شامل بازدید با راهنما از بناهای تاریخی و موزه‌های شهر و همچنین رویدادهای سینمایی اسپانیا است که در آن دانشجویان می‌توانند بسیاری از فیلم‌های محبوب اسپانیایی را تماشا کنند.

فعالیت‌های اجتماعی

فعالیت‌های اجتماعی این دانشگاه شامل برگزاری مهمانی‌های خوش آمدگویی، شام کریسمس و سایر فعالیت‌هایی است که دانشجویان می‌توانند با یکدیگر و اساتید در محیطی متفاوت و آرام‌تر آشنا شوند.

در طول دوره های تابستانی نیز برنامه های فعالیت ویژه دیگری برای دانشجویان خارجی ترتیب داده می شود که شامل کلاس های مختلف رقص اسپانیایی ،  کلاس های گیتار اسپانیایی، آموزش آهنگ اسپانیایی یا کلاس های آشپزی اسپانیایی است.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۹۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت