در چه زمان‌هایی بلیط هواپیما مشهد ارزان‌تر است؟

شهر مشهد یکی از شهرهای پربازدید و محبوب است که در طول سال آمار بالایی را از لحاظ جذب گردشگر به خود اختصاص می‌دهد. بدیهی است که افراد برای تهیه بلیط هواپیما و سفر به این شهر زیارتی و سیاحتی بیشتر طرفدار این هستند که هزینه‌ها را کنترل کنند و دایره گسترده‌تری از بودجه خود را برای تفریح و گشت و گذار یا حتی پاساژگردی در مشهد کنار بگذارند.

در چه زمان‌هایی بلیط هواپیما مشهد ارزان‌تر است؟

شاید با خود فکر کنید که خرید بلیط هواپیما مشهد همیشه با قیمت مصوب و ثابتی وجود دارد و تنها عامل اختلاف قیمت شرکت‌های هواپیمایی است! اما باید این مورد را در ذهن شما تغییر دهیم و بگوییم که عوامل زیادی هستند که روی قیمت بلیط هواپیما تأثیر گذارند و باعث نوسان نرخ بلیط می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا ترفندهایی را با شما در میان بگذاریم که در نهایت بتوانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را خریداری کرده و سفر ایده آلی را به مشهد تجربه کنید.

 

چگونه می‌توان ارزان‌ترین بلیط هواپیما مشهد را خریداری کرد؟

شاید پس از خواندن پاراگراف قبلی، توجهتان بیشتر به این موضوع جلب شده باشد که بدانید چطور می‌توان ارزان‌ترین بلیط هواپیما تهران مشهد را پیدا کرد و به این سفر زیارتی و سیاحتی با جاذبه‌های فراوان گردشگری خود را مهمان کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که بهترین راه رسیدن به بلیط هواپیما ارزان به مقصد هر شهری، خریداری آن از طریق سایت سفرمارکت است. سفرمارکت صدها سایت گردشگری را همراه با قیمت و مشخصات روی صفحه نمایشگر شما به صورت لیست نشان می‌دهد و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، مناسب‌ترین بلیط هواپیما مشهد را خریداری کنید. این کار را می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز و در هر روزی از هفته انجام دهید اما این در صورتی است که برای سفرتان عجله داشته باشید! مثلا برای سفرهای کاری و یا مسافرت‌هایی که به علت خالی شدن وقتتان در زمان تعطیلات است، بهتر است پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما را فقط به سفرمارکت بسپارید. در مواقع دیگر مانند سفرهایی که محدودیت زمانی ندارید و یا به صرف زیارت در مشهد، قرار است به این شهر بروید لازم است نکات دیگری را که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم رعایت کنید. نکاتی که شاید در وهله اول برایتان عجیب به نظر برسد اما با تأمل بیشتر روی آن‌‌ها شما هم با این موارد موافق هستید.

 

تأثیر روزهای هفته در قیمت بلیط هواپیما مشهد

بله درست خوانده‌اید... روزهای هفته هم روی قیمت بلیط هواپیما مشهد می‌تواند تأثیر گذار باشد. به عنوان مثال اگر تهیه تور یا بلیط هواپیما را به روزهای شنبه و یکشنبه موکول کنید شما همراه با سیل عظیمی از افراد که برای سفرهای کاری و تجاری‌شان سفر به مشهد را در برنامه خود قرار داده اند به همین علت مشمول افزایش قیمت خواهید شد. البته این شرایط تنها مربوط به اوایل هفته نیست و در روزهای آخر هفته هم گریبان گیرتان می‌شود. زیرا در روزهای آخر هفته و تعطیلات افراد زیادی وجود دارند که برای سفرهای پنج شنبه و جمعه می‌خواهند یک سفر کوتاه به مشهد داشته باشند تا به اصطلاح استخوان سبک کنند! به عبارت دیگر اگر برای خرید بلیط هواپیما با افراد دیگر همراه و هم‌سو شوید باید برای سفر به مشهد هزینه بیشتری را پرداخت کنید. اگر برایتان سوال شده که باید چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنیم که هم به نرخ مصوب باشد و هم مشمول هزینه اضافی نشود ما به شما تهیه بلیط را در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیشنهاد می‌دهیم. در این روزها می‌توانید با مراجعه به سایت سفرمارکت بهترین قیمت بلیط هواپیما مشهد را جستجو کنید.

فردوسی

چه ساعتی از روز برای خرید بلیط هواپیما مشهد مناسب‌تر است؟

در دومین موردی که باید برای خرید بلیط به آن‌ توجه کنید به ساعت تهیه بلیط می‌پردازیم. همان‌طور که متوجه شدید حتی ساعت خرید بلیط هواپیما روی قیمت آن موثر است. به عنوان مثال قیمت پروازی که برای ساعت ۶ صبح در نظر گرفته شده با بلیط هواپیمایی که پروازش در ساعت ۵ بعد از ظهر حرکت می‌کند قیمت متفاوتی دارد. حال باید بگوییم که کدام ارزان‌تر است؟ آن پروازی که در ساعت ۶ ثبح انجام می‌شود به علت کم‌تر بودن تقاضا قیمت پایین‌تری به نسبت آن پرواز ۵ عصر دارد. پس اگر محدودیت زمانی ندارید بهتر است در ساعات اولیه روز این بلیط را خریداری کنید.

در پروازهای صبحگاهی علاوه بر پایین بودن قیمت بلیط از موارد دیگری هم برخوردار خواهید شد که می‌تواند تجربه پرواز را برایتان شیرین‌تر کند. مثلا در ساعات اولیه صبح فرودگاه خلوت‌تر است و لازم نیست که هر بار بخواهید از بین جمعیت خودتان را رد کنید! به این ترتیب صف پرواز کوتاه‌تر است و افراد کمتری برای عبور از گیت وجود دارند. در پروازهای اول صبح چک این (Check In) سرعت بالایی دارد و اکثر پروازها در ساعتی که اعلام شده پروازشان را شروع می‌کنند.

اگر یک درصد هم احتمال این وجود داشته باشد که پرواز به تاخیر بیفتد و یا حتی لغو شود شما این شانس را دارید که با توجه به این که هنوز در ساعات اولیه صبح هستید پروازتان را جا به جا کنید. به عنوان مثال اگر بلیطتان برای ساعت ۶ صبح بوده و با تاخیر مواجه شده و یا هر اشکال دیگری به وجود آمده، با پرواز دیگری که در ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح انجام می‌شود تعویض کنید و درست زمانی که در حال پرواز به سمت مقصد خود هستید پیامک استرداد بلیط قبلی را در تلفن همراهتان چک کنید!

 

چگونه می‌توان مقرون به صرفه‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مشهد را خریداری کرد؟

اگر حتی فقط یک بار هم با هواپیما به سفر رفته باشید می‌دانید که برای پرواز و خرید بلیط هواپیما چند روش پیش رو دارید که با انتخاب هر کدام از آن‌ها هم امکانات و هم هزینه متفاوت پرداخت خواهید کرد. همان‌طور که می‌دانید قیمت بلیط‌های سیستمی و بلیط‌های چارتری با هم فرق دارند و در بیشتر اوقات بلیط چارتر می‌تواند هزینه کم‌تری را برای سفر به مشهد به همراه دارد. البته این را هم باید بدانید که همیشه بلیط چارتری ارزان‌تر نیست و نباید برای انجام سفرتان منتظر یک بلیط ارزان چارتری باشید. در این صورت ممکن است وقت را از دست بدهید و در آخر هم با قیمت بیشتری بلیط را تهیه کنید. اکثر نرخ بلیط‌های سیستمی در همان اوایل ماه تصویب شده و تمام پروازها تقریبا با همان قیمت معین شده برآورد می‌شود. اما شرایط در بلیط‌های چارتری به گونه دیگری است. قیمت بلیط‌های چارتری تقریبا یک تا دو روز قبل از پرواز تعیین شده و حتی پایه ثابت یا بازه مشخصی هم ندارد. اگر بخواهیم با مثالی این موضوع را باز کنیم باید بگوییم که پرواز تهران به مشهد حدود ۷۰۰ هزار تومان بلیط سیستمی دارد و در دسترس همگان قرار گرفته است. اگر بخواهید آن را با بلیط چارتری آن هم در صورتی که بلیط چارتری از تهران به مقصد مشهد وجود داشته باشد؛ تهیه کنید می‌توانید تنها با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان خود را به مقصد برسانید اما شرایط همیشه قابل کنترل نیست و این امکان وجود دارد که هزینه ۱ میلیون تومانی را برای بلیط چارتر را از شما دریافت کنند!

اگر تمایل دارید سفر ارزانی داشته باشید، خرید بلیط قطار تهران مشهد را نیز فراموش نکنید.

به طور کلی تنها روش مناسب برای تهیه بلیط هواپیما ارزان مشهد و شروع سفر با رعایت تمام نکاتی که تا به اینجای مقاله در اختیارتان قرار گرفت بررسی تاریخ رفت، نوع کلاس پرواز (اکونومی، کلاس تجاری و فرست کلاس)، تعداد نفرات (همراهان شما در این سفر) و در آخر شروع جستجو در پلتفرم سفرمارکت است.

هتل مشهد

سفر ارزان مشهد در ایام تعطیل و مناسبت‌های مهم

همان‌طور که می‌دانید در اعیاد مهم و تعطیلاتی مانند سال نو یا حتی روزهایی مثل تاسوها و عاشورا و مناسبت‌های دیگری که شما هم با آن‌ها آشنا هستید بلیط هواپیما قیمتی صعودی و افزایشی دارد. اگر قصد دارید که در این ایام به سفر بروید قید خرید یک بلیط ارزان به مشهد را بزنید و از سفرتان لذت ببرید! اما اگر هزینه‌های سفر برایتان مهم است و می‌خواهید آن را اقتصادی بگذرانید سعی کنید تهیه بلیط هواپیما را به زمان هایی موکول کنید که در تقویم هیچ مناسبتی وجود ندارد. جالب است بدانید در آن روزها حتی خدمات شرکت هواپیمایی هم قیمت بالاتری دارد اما اگر برای سفرتان محدودیت زمانی دارید می‌توانید در نهایت با مقایسه نرخ‌های متفاوت پروازها در سایت سفرمارکت مسافرت ایده آلی را تجربه کنید. 

 

کد مطلب: ۳۶۰۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت