کوهسنگی شرق تهران تبدیل به بام گردشگری می‌شود | احیای دوباره زندان هارون‌الرشید و خانه امیرسلیمانی

شهردار منطقه ۱۵ از ساخت بام شرق تهران در کوهسنگی که قبلا پاتوق معتادان بوده است، خبر داد و گفت: رایزنی برای بازگشایی زندان تاریخی هارون الرشید با اداره اوقاف شهرری انجام شده و همه تلاش ما در منطقه ۱۵ پاکسازی حضور معتادان از اطراف محله‌ها و افزایش فضاهای گردشگری و تفریحی است.

کوهسنگی شرق تهران تبدیل به بام گردشگری می‌شود | احیای دوباره زندان هارون‌الرشید و خانه امیرسلیمانی

سید مهدی صب درباره ساخت بام شرق تهران در منطقه ۱۵ گفت:‌ منطقه کوهسنگی مساحتی چند هزار متری دارد که نزدیک به ۲۵ سال تبدیل به پاتوق بیش از  ۴۰۰ معتاد شده بود و آنها در طول شبانه روز تردد زیادی به این منطقه داشتند و این مسئله، معضلی کهنه و دردسرساز برای ساکنان محله‌های رضویه و محور اتوبان امام رضا(ع) به شمار می‌آمد اما با بودجه‌ای که برای ساماندهی آن در نظر گرفتیم، قرار است به زودی اقدامات لازم برای تبدیل این منطقه مهم به پاتوق تفریحی و گردشگری بام شرق تهران ‌انجام دهیم.

 

ساخت بام شرق تهران در منطقه کوهسنگی| احیای دوباره زندان هارون‌الرشید و خانه امیرسلیمانی

او افزود:‌ البته تا حالا هم با پاکسازی منطقه از معتادان در محل کوهسنگی و تبدیل خاورشهر به یاورشهر و حذف تردد روزانه افراد بی‌خانمان تاکنون با رضایت شهروندان مواجه بوده‌ایم. همچنین در آن ناحیه، چند پلاک خانه قدیمی و رهاشده تخریب و تمامی راه‌های دسترسی به آن پاتوق با ماشین‌های سنگین باز شد.

افزایش سرانه‌های گردشگری منطقه ۱۵ با تغییر کاربری دو بنای ثبت ملی

شهردار منطقه ۱۵ به تعیین و تکلیف بناهای تاریخی و ثبت شده در منطقه اشاره کرد و گفت:‌ این منطقه میزبان دو بنای تاریخی با قدمت بالاست که با احیا و تغییر کاربری هر کدام از آنها می‌توان سرانه گردشگری شرق تهران را افزایش داد. زندان هارون‌الرشید از جمله بناهای تاریخی و ارزشمند است که در زمین‌های اداره اوقاف شهرری واقع شده که کاربری بازدید و یا موزه‌ای ندارد. بنابراین به دنبال رایزنی با اداره اوقاف و سازمان میراث فرهنگی هستیم تا مجوزهای لازم را از سازمان میراث فرهنگی دریافت و بنا را با هدف حفظ ارزش ملک به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری گردشگری واگذار کنیم.

 

کوهسنگی شرق تهران تبدیل به بام گردشگری می‌شود| احیای دوباره زندان هارون‌الرشید و خانه امیرسلیمانی

صباغ در ادامه به تغییر کاربری ملک تاریخی امیر سلیمانی از اداره اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ به کافه گالری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این ملک با ارزش و تماشایی، بارها محل ساخت فیلم‌های مطرح بوده است و حالا می‌خواهیم از فضای سبز آن مانند باغ موزه ایرانی در منطقه ۳ برای کافه و رستوران باز و از فضای عمارت به عنوان گالری و دورهمی‌های هنرمندان و اهل قلم بهره ببریم. در حال حاضر این عمارت در اختیار اداره اجتماعی شهرداری منطقه است اما به زودی با برگزاری جلسه‌های ویژه‌ با مدیران منطقه این تغییرات انجام و دسترسی برای بازدید عموم امکان‌پذیر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: ۳۶۰۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت