ضرغامی: سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌ها از جمله یزد، گفت: متاسفانه سیل اخیر، خسارت‌هایی را به بار آورده است.

ضرغامی: سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است

پس از انتشار تصاویر و خبرهایی از تخریب بافت و برخی بناهای تاریخی در استان یزد، عزت‌الله ضرغامی در توئیتر نوشت: «متاسفانه سیل اخیر خسارت‌هایی را به بار آورده است. فعالا همکارانمان در اداره کل میراث یزد، درحال اقدامات لازم هستند.

نماینده ویژه‌ام را برای بررسی بیشتر و هماهنگی بخش‌های مرتبط وزارتخانه، به یزد فرستادم.

مراقبت از ساکنان، گردشگران مستقر، تأسیسات گردشگری و بافت تاریخی در دستور کار است.»

ضرغامی: سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است

 بنا بر اعلام وزیر کشور، تا کنون ۱۸ استان از جمله سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی گرفتار سیل شده‌اند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز گزارشی از میزان خسارت‌های وارد شده به بناهای تاریخی و همچنین گردشگران در این استان‌ها ارائه نکرده است، اما در شهر یزد، بر اثر بارش‌های سیل‌آسای روز جمعه هفتم مردادماه به بخش‌هایی از بافت تاریخی آسیب وارد شده است. همچنین تصاویری منتسب به خانه تاریخی «رزاقیان» تفت منتشر شده که از تخریب آن در سیل اخیر خبر می‌دهد. اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، همچنین از ساکنان بافت‌های تاریخی خواسته که با توجه به ادامه بارش‌ها، خانه‌های خود را تخلیه کنند. یزد برای روز شنبه تعطیل شده است.

براساس گزارش‌های اولیه در سیل اخیرِ سیستان و بلوچستان نیز دیواره ضلع شمالی قلعه سرباز، سقف طبقه دوم موزه چابهار و دیواره ضلع غربی و بخش داخلی قلعه نیکشهر دچار آسیب شده است.

در استان تهران نیز امامزاده داوود که یکی از زیارتگاه‌ها و تفرجگاه‌های نزدیک به پایتخت به شمار می‌آید، آسیب زیادی دیده، اما هنوز گزارشی از میزان خسارت وارد شده به این بنا که قدمت تاریخی هم دارد، از سوی مسؤولان میراث فرهنگی و گردشگری ارائه نشده است.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۱۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت