کشف یک شمشیر ایرانی در میان گنجینه تاریخی

باستان‌شناسان با کاوش در روسیه، مجموعه‌ای از اشیاء تاریخی، جواهرات و یک شمشیر تاریخی ایرانی را کشف کردند.

کشف یک شمشیر ایرانی در میان گنجینه تاریخی

باستان‌شناسانی که در شبه‌جزیره «تامان» واقع در سرزمین کراسنودار روسیه مشغول کاوش بودند، مجموعه‌ای از آثار تاریخی، از جمله یک شمشیر ایرانی پر نقش و نگار متعلق به قرن چهارم تا ششم میلادی را در گور یک جنگجو کشف کردند.

به گفته باستان‌شناسان، شمشیری که در این مکان کشف شده است، نشان‌دهنده ارتباط فرهنگی و سیاسی این مکان با ساسانیان بوده است و گمان می‌رود به عنوان یک هدیه دیپلماتیک یا غنیمت جنگی از این مکان سر درآورده باشد.

از دیگر آثار کشف‌ شده می‌توان به بقایای افسار و سگک کمربند و اشیاء ارزشمندی همچون ظروف شیشه‌ای، چوبی و فلزی و جعبه‌های چوبی شامل لباس‌های پوسیده اشاره کرد.

کشف یک شمشیر ایرانی در میان گنجینه تاریخی

در جریان کاوش در این منطقه همچنین یک گورستان متعلق به قرن اول میلادی مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه آن، بقایای جسد یک زن و مدال کوچک نقره‌ای که روی جسدش قرار داده شده بود، کشف شد.

کشف یک شمشیر ایرانی در میان گنجینه تاریخی

روی این مدال کوچک، تصویری از آفرودیت الهه یونان باستان نقش بسته است. چنین مدال‌هایی از اوایل قرن دوم پیش از میلاد در پادشاهی بسفور رایج بودند و به عنوان سنجاق سینه مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در این گور چندین جواهر از جمله دو حلقه و دو گوشواره نقره و آویزهایی به شکل فاخته نیز کشف شده است. با توجه به ارتباط بین فاخته و آیین پرستش آفرودیت می‌توان نتیجه گرفت، این گور به یک راهبه و یا ستاینده تعلق دارد. همچنین یک کوزه سفالین سرخ با دسته‌های پیچ‌خورده، قیچی آهنین با دسته‌های برنزی، یک آیینه برنز و یک گردنبند متشکل از ۱۵۷ مهره نیز کشف شد.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۳۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت