هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان گشایش یافت

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور گشایش یافت.

هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان گشایش یافت

آیین افتتاحیه هفته فرهنگی ایران عصر دوشنبه با حضور محمد تقی صابری سفیر ایران، سفرای دیگر کشورها و مردم تاجیکستان و جمع کثیری از ایرانیان مقیم تاجیکستان در سالن  اپرا بالت شهر دوشنبه گشایش یافت.

در این رویداد فرهنگی هنری بیش از ۵۱ هنرمند ایرانی از حوزه های تجسمی، نگارگری، نقاشی، خط، نقاشی خط، موسیقی، نقالی خوانی، هنر زورخانه ای پهلوانی و ... آثار و دستاوردهای خود را به نمایش عموم مردم گذاشته اند.

علاوه بر نمایش آثار خلق شده اساتید هنرهای تجسمی کاوه تیموری، علیرضا بزرکار و استاد داودی، هنرمندان عرصه موسیقی نیز به اجرای نمایش پرداختند.

همچنین قرار است همزمان با حضور هنرمندان ایرانی در کشور تاجیکستان، برنامه های فرهنگی و هنری دیگری نیز در شهرهای خجند و باختر به اجرا گذاشته شود.

رونمایی از آلبوم آثار نفیس خوشنویسی با عنوان «چراغ دوستگانی» که توسط استاد کاوه تیموری تالیف و نگارش شده و همچنین اجرای شب شعر از دیگر برنامه جمهوری اسلامی ایران است که قرار هست با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برپایی این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری انجام شود.

از فردا نیز هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران با نمایش چند فیلم ایرانی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز یکشنبه - ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ - با استقبال رسمی معاون وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان، محمد علی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دیگر مسئولان ایران و تاجیک در فرودگاه دوشنبه وارد این کشور شد.

دیدار وزیر فرهنگ و دیگر مسولان تاجیکستان، گشایش هفته فیلم ایران در تاجیکستان، بازدید از چند موزه و آثار فرهنگی و تاریخی و... از جمله برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر است.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۳۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت