ثروتمندترین معبد جهان را بشناسید

هند به عنوان یکی از کشورهای فقیر جهان در خود یکی از ثروتمندترین معابد کره خاکی را هم جای داده است.

ثروتمندترین معبد جهان را بشناسید

مجله تایم در گزارشی در این رابطه نوشت: بر بالای یکی از تپه‌های بلند ایالات آندرا پرادش، واقع در جنوب هند، معبدی قرار دارد که میزان ثروت آن بیش از ۳۰ میلیارد دلار است.

به نوشته این رسانه انگلیسی، این معبد «تیروباتی بالاگی» برای عبادت یکی از الهه‌های هندو ساخته شده و میزان کمک‌ها و هدایای تقدیمی به آن حدود ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

یکی از زائران این معبد در این رابطه گفت: سالانه میلیون‌ها نفر به این معبد می‌آیند و خادمان آن آخر هر روز یک خمره دو متری را که زائران کمک‌ها و قربانی‌هایشان را درون آن می‌اندازند، تخلیه می‌کنند. بعد از هر بار تخلیه خمره، مقادیر زیادی النگو، انگشتر و گردنبندهای طلا، بسته‌های اسکناس و سکه یافت می‌شود که برای محاسبه و صورت‌برداری به سه تا چهار روز زمان نیاز است.

بر اساس این گزارش، معبد روزانه از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار زائر کمک دریافت می‌کند.

در اولین گزارش از ثروت این معبد آمده است، ثروت آن بیش از ۱۰ تن طلا، ۲.۵ تن جواهر، ۲۰ میلیارد دلار سپرده بانکی و ۹۶۰ ملک در نقاط مختلف هند است.

بر اساس محاسبات تایم، مجموع دارایی‌های این معبد حدود ۳۰ میلیارد دلار است که معادل سرمایه شرکت‌های بزرگ هندی همچون «نستله هند» یا شرکت زغال‌سنگ دولتی این کشور است.

منبع: اعتماد آنلاین
کد مطلب: ۳۶۴۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت