معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد:

لزوم معرفی کیش به گردشگران روس

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: در طول دو دهه اخیر در جزیره کیش عمده تسهیلات به سمت مراکز اقامتی رفته، در حالی که نیاز امروز کیش برای ماندگاری حرکت به سمت جاذبه گردشگری است.

لزوم معرفی کیش به گردشگران روس

 علی اصغر شالبافیان روز پنجشنبه - ٢۴ آذرماه ١۴٠١ - در نشست با مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و فعالان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری در این منطقه که در سالن همایش های کیش برگزار شد، گفت: اینکه تسهیلات به مناطق آزاد اختصاص پیداکند، قابل توجه است اما مسئولان مناطق آزاد و فعالان تصدیق می کنند که ما سعی کردیم سرمایه گذار احساس دو گانگی نکند.

وی افزود: در همه مناطق آزاد استفاده از سوخت یارانه ای کشتی ها مصوبه گرفته که اتفاقا بیشتر محل اجرای آن در مناطق آزاد بوده و وزیر میراث فرهنگی دغدغه رسیدگی به آن را داشته است. منطقه آزاد کیش از نظر سرمایه گذاری عمده جهت‌گیری هایش به سمت ساخت محل اقامتی است و به همین جهت برخی معتقدند که در جهت گیری منطقه آزاد، جاذبه‌های گردشگری باید محور توسعه گردشگری باشد.

شالبافیان گفت: نیاز امروز کیش برای ماندگاری رفتن به سمت جاذبه گردشگری است، در همین راستا موضوع بازنگری در اعطای تسهیلات ماده ۱۸ روی داد. یکی از مهمترین اقدامات حمایتی این بود که تسهیلات به بازسازی و تجهیز جاذبه های گردشگری اعطا شود.

تعامل حداکثری مناطق آزاد کشور و وزارت میراث‌فرهنگی

لزوم معرفی کیش به گردشگران روس 

شالبافبان گفت: حمایت از حوزه گردشگری تنها مبتنی ارائه تسهیلات نیست و به صورت جدی در حال فعالیت بر روی این موضوع هستیم که منطقه آزاد کیش تحت عنوان مجتمع های ترکیبی راه اقتصادی کردن طرح های گردشگری را پیش ببرد. پیشنهاد ما این است که مناطق آزاد در این زمینه پایلوت قرار بگیرند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: دفاع از بخش خصوصی یکی از مهمترین مباحثی است که می‌تواند هم افزایی منطقه آزاد کیش و وزارت میراث‌فرهنگی را ارتقا دهد.

شالبافیان با بیان اینکه اختصاص تسهیلات به مناطق آزاد و مطالبات حوزه سرمایه‌گذاری توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد توجه و پیگیری است، گفت: قانون‌گذار قوانین را برای تسهیل این حوزه وضع کرده است و دغدغه ما هم مسائل مربوط به تسهیل سرمایه‌گذاری از طریق قوانین است.

وی در خصوص دغدغه‌های مناطق آزاد اظهار داشت: مسائل متعددی مانند سوخت یارانه‌ای کشتی‌ها و دغدغه‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد که پیگیر آنها هستیم. جاذبه‌های گردشگری باید منجر به سفر گردشگران شود و اهمیت آن باید در قالب طرح‌های مصوب در مناطق آزاد جای گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز است منطقه آزاد کیش برای جذاب کردن به سمت تنوع سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری برود، گفت: بازنگری در قانون مربوط به تبصره ۱۸ جزو اقدامات جدی‌ای بود که تسهیلات به سمت بازسازی، تجهیز برود.

شالبافیان با بیان اینکه کیفیت هزینه کرد در کیش متاثر از افزایش سهم گردشگری خارجی کیش نیز خواهد بود، گفت: با اندک تلاش در حوزه معرفی و بازاریابی می‌توانیم آمار و ارقام این حوزه را تغییر دهیم.

لزوم معرفی کیش به گردشگران روس 

وی با بیان اینکه در جلساتی که ماهانه در کشورهای منطقه در قالب B۲B برگزار می‌شود، باید فعالان کیش نیز حضور داشته باشند، گفت‌: یکی از بازارهای ما کشور روسیه است و اگر بخواهیم در این بازار موفق باشیم از نظر لغو روادید و تناسب بازار باید کیش را به عنوان مقصد به خوبی معرفی کنیم تا دستاورد آن برای کل کشور باشد.

وی تولید محتوا در مورد کیش را ضروری دانست و گفت: رایزنی های فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی در خدمت گردشگری است و توسعه روابط گردشگری باید مورد توجه باشد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه در قالب یک سامانه دغدغه‌های مرتبط در دستگاه‌های نظارتی و نفت مبنی بر اینکه محملی برای قاچاق سوخت نشود، مرتفع شد تا فعالان مستحق این یارانه را بگیرند.

معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه در طول دو دهه اخیر عمده تسهیلات به سمت مراکز اقامتی رفته است، گفت: در کیش باید آسیب شناسی شود که آیا این جزیره می‌تواند مقصدی متناسب با درآمد سرانه مردم ایران باشد؟ با اندک تلاش در حوزه تبلیغات و بازیابی امکان تغییر و تحول در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: در دوره جام جهانی بسیاری از محتواهای تولید شده از سوی این وزارتخانه مبتنی بر مناطق آزاد بود و ما امکان این را داریم که در نشست های منطقه از همراهی فعالان از جمله بازار روسیه با لغو روادید استفاده کنیم.

شالبافبان تصریح کرد: یکی از راههای ورود به بازار، جذب گردشگران به کیش است، بنابراین منطقه آزاد کیش باید در نمایشگاه‌های خارجی حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: با هر تولید محتوا درباره کیش امکان تبلیغ این جزیره در همه جای دنیا از سوی رایزن‌های فرهنگی وجود دارد. برگزاری فم تورها در استان های مختلف را یکی از راه های معرفی کیش در ابعاد بین المللی عنوان کرد.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۴۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت