کشف قدیمی‌ترین سلاح‌های قاره آمریکا

باستان‌شناسان مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین سلاح‌های ساخته‌شده در قاره آمریکا را کشف کرده‌اند که می‌توانند جدول زمانی ابدعات بشر را تغییر دهند.

کشف قدیمی‌ترین سلاح‌های قاره آمریکا

 باستان شناسان ۱۴ شیء نوک‌تیز را در محوطه باستان‌شناسی «کوپرز فیلد» واقع در غرب ایالت «آیداهو»  کشف کردند که قدمتشان به ۱۳۲۰۰ تا ۱۶۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. اندازه لبه‌های تیز این اشیاء بین یک تا ۵ سانتی‌متر متغیر است. این اشیاء همچنین ۲۳۰۰۰ سال از اشیاء مشابهی که پیش‌تر در این منطقه کشف شده بودند قدیمی‌تر محسوب می‌شوند و در نتیجه می‌توان از سلاح‌های کشف شده در «آیداهو» به عنوان قدیمی‌ترین سلاحی یاد کرد که تاکنون در قاره آمریکا کشف شده است.

بر اساس یک مقاله تحقیقاتی در مورد این یافته‌ها ، این اکشتاف ابزارهای سنگی دیگر، قطعات استخوان حیوانات و «مقدار قابل‌توجهی از بقایای سنگی را شامل می‌شود که جزئیات بیشتری در مورد چگونگی تولیدات انسان‌های اولیه در شمال غربی اقیانوس آرام و کاربرد سلاح های سنگی برای شکار حیوانات توسط آن‌ها را ارائه می‌کند. مقاله تحقیقاتی همچنین توضیح می‌دهد که چگونه تغییرات در یخ انسان‌های باستانی را به رودخانه کلمبیا و سپس در نهایت به محوطه «کوپرز فیلد» آورده است.

بررسی این سلاح‌های سنگی توسط دانشگاه ایالتی اورگان و یه سرپرستی استاد رشته انسان شناسی به نام «لورن دیویس» انجام شد. علاوه بر قدمت قابل توجه این سلاح‌ها، این مقاله خاطرنشان کرد که نقاط تیزشده سلاح‌های محوطه «کوپرز فیلد» مشابه نقاطی است که در «هوکایدو» واقع در ژاپن یافت شده است و قدمت آنها به ۱۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ سال پیش بازمی گردد.

باستان شناسان این ابزارهای سنگی را در حفاری‌های تابستانی در محوطه «کوپرز فیلد»  بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ کشف کردند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۴۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت