کاخ مروارید و کاخ سلیمانیه تعطیل است

معاون میراث فرهنگی استان البرز از تعطیلی کاخ‌های سلیمانیه و مروارید به علت مرمت و بازسازی خبر داد.

کاخ مروارید و کاخ سلیمانیه تعطیل است

در موتورهای جست‌وجو، ساعت بازدید از کاخ مروارید کرج از هفت صبح تا چهار بعدازظهر اعلام شده و بسیاری به این انگیزه به این کاخ مراجعه کرده، ‌ اما پشت درهای بسته آن مانده‌اند درحالی‌که هیچ نگهبان و یا تابلو اطلاعات وجود ندارد تا مردم را راهنمایی کند.  شهرام محمودی ـ معاون میراث فرهنگی استان البرز ـ  اما علت این تعطیلی را مرمت و بازسازی زیرزمین و سینمای این کاخ عنوان کرد.  

معاون میراث فرهنگی استان البرز درباره وضعیت مرمت کاخ مروارید گفت: برای مرمت این بخش از کاخ مروارید حدود یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان بودجه تخصیص داده شده و قرار است به‌زودی کارهای مرمتی آن انجام و پس از آن کاخ بازگشایی شود.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ استان البرز نیز چندی پیش از بازگشایی بخش‌هایی از کاخ مروارید در آینده‌ای نزدیک خبر داده و گفته بود: با توجه به اینکه بخش‌هایی از ساختمان کاخ مروارید مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است، به دلیل تجهیز کارگاه، ایمن‌سازی و مدیریت بهینه مرمت بخش‌هایی از ساختمان اصلی، مجموعه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده که پس از تکمیل مراحل تجهیز، محوطه کاخ به زودی بازگشایی می‌شود.

کاخ مروارید و کاخ سلیمانیه تعطیل است
کاخ سلیمانیه، ‌ البرز

معاون میراث فرهنگی استان البرز همچنین از تعطیلی کاخ سلیمانیه به علت مرمت و بازسازی خبر داد و افزود: مرمت این کاخ تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت. برای مرمت و بازسازی این مکان تاریخی یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان اعتبار داریم و قرار است در این مدت تمام ایرادهایی که اداره کل موزه‌ها برای تبدیل این کاخ به موزه گرفته بود، رفع شود و از آبان‌ماه، کاخ موزه سلیمانیه آماده بهره‌برداری و بازگشایی شود.  

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۷۰۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت