خرید کفش ایمنی و لباس ایمنی مناسب از فروشگاه فرتاک

وقتی به کفش های محل کار فکر می کنید، کفش های سنگین مانند چکمه های پنجه فولادی ممکن است به ذهنتان خطور کند. این چکمه ها که دارای پنجه های تقویت شده برای محافظت از پا در برابر خطراتی مانند اجسام سنگین هستند، تجهیزات حفاظت فردی مهم (PPE) در بسیاری از کارگاه های صنعتی و ساختمانی هستند.

خرید کفش ایمنی و لباس ایمنی مناسب از فروشگاه فرتاک

انواع بسیاری از کفش ها وجود دارند که می توانند مشاغل را ایمن تر کنند، نه فقط چکمه های پنجه فولادی. انواع دیگر چکمه ها و کفش ها می توانند کشش، پشتیبانی از قوس و سایر مزایای ایمنی را ارائه دهند.

آیا کفش ایمنی تاریخ انقضا دارد ؟

اغلب افراد درباره عمر مفید کفش‌ها سوال‌هایی دارند. تاریخ و زمان خاص و مشخصی برای جایگزینی کفش ایمنی وجود ندارد. تاریخ انقضا کفش ایمنی به ماهیت کار و روش نگهداری آن بستگی دارد. به دلایل گوناگون نمی‌توان برای کفش تاریخ انقضاء تعیین کرد. اما جهت راهنمایی میتوان گفت، باید 5 سال تا 8 سال از تاریخ تولید را به عنوان تاریخ انقضاء برای کفش در نظر گرفت. قبل از فرسایش کفش باید آن را از نظر آسیب دیدگی بررسی کرد. در صورت مشاهده آسیب کفش باید تعویض گردد. پیشنهاد می‌شود هر 6 ماه کفش را بررسی کنید. این بررسی، شما را از میزان کارکرد و فرسایش کفش مطلع می‌سازد.

پرکاربردترین کفش ایمنی کار، یک زهی فولادی در جلو کفش دارد. این قابلیت از آسیب دیدن پاها و خطر قطع احتمالی انگشتان هنگام کار جلوگیری میکند. کفه کفش را از یک ماده قابل انعطاف مثل پلی اورتان میسازند. با توجه به نوع شغل، قسمت پنجه کفش را از جنس چرم (عایق برق) و یا از PVC که (عایق شیمیایی) است می‌سازند. این کفش‌ها از مقاومت بالایی برخوردارند و در برخی از نقاط کفش چندین لایه وجود دارد که حفاظت پا را تضمین میکند.

اگر به جای استفاده از کفش ایمنی مناسب، از کفش نامناسب هنگام کار استفاده کنید، با گذر زمان خطرات جدی گریبان گیر شما خواهد بود. استفاده از کفش نامناسب عوارض جسمی دارد و روی اعصاب هم تاثیر منفی میگذارد و اینگونه راندمان کار پایین می اید. مهره‌های گردن و کمر به دلیل ارتباط مستقیمی که با پا دارد، دچار آسیب های جدی میشوند. استفاده از کفش مناسب را اولویت قرار دهید.

چرا استفاده از لباس ایمنی اهمیت دارد ؟

اهمیت لباس ایمنی در مشاغل به دلیل حفاظتی بودن آن است. یکی از ضروریات داشتن لباس کار مناسب، حفظ جان و کاهش خطرات و آسیب دیدگی‌های ناشی از انجام کار است. جنس لباس، رنگ لباس در کارآمد بودن آن موثر است. لباس کار را با توجه به حیطه‌ی شغلی و شرایط آب و هوایی که در آن فعالیت دارند، انتخاب میکنند. اکثر ادارات، کارخانه‌ها، موسسات، مجموعه‌های پزشکی، آتش نشانی‌ها و مشاغل دیگر از لباس کار ایمنی استفاده میکنند.

دیگر اهمیت لباس کار ایمنی در مشاغل، رعایت ایمنی در کار، متمایز شدن پرسنل، نظم، مسائل بهداشتی، شناسایی تخصص‌های مختلف و غیره است. داشتن لباس کار علاوه بر مسئله ایمن بودن، نظم و یکپارچگی در محیط کار را ایجاد میکند. با انتخاب رنگ‌های متنوع در لباس، نیروهای کار را میتوان از نظر رتبه شغلی از هم مجزا کرد و برای هر رتبه شغلی رنگ خاصی را تخصیص داد.

تعیین عمر مفید لباس کار به معیارها و فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. با بررسی تک تک این فاکتورها میتوان عمر مفید لباس کار را تا حدودی حدس زد. در ابتدا پیش از بررسی این فاکتورها باید بدانید که مطالبی که در ادامه ذکر میشوند نسبی هستند. شما برای تعیین عمر لباس کار خودتان، باید مواردی را که مربوط به شغل تان میشود در نظر بگیرید. برای مثال عمر لباس کار یک برقکار با عمر لباس کار شخصی که در محیط‌های اسیدی کار میکند، یکسان نیست.

کد مطلب: ۳۶۲۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت