نحوه خرید گل میخ + جوش گل میخ

سقف هایی که به صورت عرشه فولادی می باشند، به منظور اتصال به دیگر قسمت ‌های سقف، به ویژه بتن نیاز به اتصال دهنده قوی پیدا می کنند. گل میخ این مأموریت مهم را برعهده دارد که به خوبی نیز آن را انجام می دهد. از جمله مهم‌ ترین کارهایی که این محصول می تواند انجام دهد، تقسیم فشار فولاد بر روی همه بخش های سقف می باشد که خود نیز از نوع فولاد اما با درصد کربن پایین تر است. این محصول در طول های گوناگونی به تولید می ‌رسد.

نحوه خرید گل میخ + جوش گل میخ

به علت آن که کالای فولادی وظیفه ی مهمی را برعهده دارد و باعث تامین ایمنی سازی می شود، توصیه می کنیم در به کارگیری گل میخ به مواد، محصول و کاربرد هر کدام از آن ها توجه نمایید. به همین منظور متخصصان پیش از به کارگیری گل میخ به زنگ زدگی و جنس عرشه فولادی و بتنی توجه می کند.

این محصول با به کارگیری روش خاص از جوش به شکل قوس الکتریکی به بدنه عرشه فولادی جوش خورده و حتماً باید درباره آن مطالعه شود.

از جمله اصلی ترین کار های گل میخ منتقل کردن نیروی برشی میان بتن و فولاد می باشد. در حالتی که نیرو تقسیم شده و فشار زیاد به نقطه خاصی وارد نگردد. به همین جهت به گل میخ در اصطلاح صنعتی برشگیر می گویند. گل میخ در طول ها و قطر های گوناگونی به تولید می رسند.

گلمیخ چیست؟

در حقیقت گل میخ نوعی اتصال از کربن و آلیاژ آهن می باشد که وظیفه متصل کردن عرشه فولادی به سقف و دیگر قسمت های سقف به ویژه بخش بتنی آن را برعهده دارد. در نتیجه باید به همه شرایط گل میخ و اتصالات مناسب سقف را پیدا کرد.

قیمت اتصالات مختلف بوده و ایمنی و بودجه پروژه از فاکتورهای مهمی به منظور تعیین نوع اتصال می باشد. گل میخ را به سازه ها و ورق های فولادی، جوش می ‌دهند. توجه داشته باشید که به علت فولادی بودن جنس عرشه فلزی، سقف و گل میخ باید از دستگاه های جوش خاص با قدرت زیاد استفاده نمود.

انواع گل میخ را بشناسید:

گل میخ در مدل ها و انواع گوناگونی در بازار وجود دارند. در آغاز این محصولات برای ایمنی بیشتر تولید شدند؛ اما به مرور مسئله زیبایی اهمیت بیشتری یافت. علاوه بر این، گسترده شدن نیاز مشتریان، مهندسان این حوزه را وادار کرد تا با تحقیق و بررسی بتوانند به تولید محصولات گوناگون بپردازند تا همه نیازها را به خوبی پاسخ دهند. از بخش هایی که برای زیبایی در این محصولات وجود دارد گلمیخ ها هستند. به همین جهت در ادامه با این محصول بیشتر آشنا خواهیم شد.

غفغقفغ

اول، گل میخ طرح دار:

گل میخ طرح دار در انواع اشکال هندسی مختلف تولید می شوند؛ مانند دایره، مربع و غیره که در این نوع محصول استفاده خواهد شد. هر طرح برجسته بر روی گل میخ این مدل را دارد. اشکالی مانند ستاره، گل و غیره می ‌توانند گزینه‌ های بسیار مناسبی برای قرار گرفتن بر روی گل میخ ها باشند. در موارد جدیدتر در بازار مشاهده شده که از طرح های جذاب تر و نگین دار استفاده شده است. این مدل از گل میخ به طور معمول در مکان هایی به چشم می‌خورد که زیبایی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

دوم، گل میخ ساده:

این محصول بر عکس دیگر محصولات طرح دار، طرحی نداشته و به صورت صنعتی وجود دارد. به طور معمول از این محصول در مکان هایی که دیده نمی شود و یا زیبایی اهمیتی ندارد، به کار می رود. این سبک خلوت بوده و ایمنی بالایی دارد.

سوم، گل میخ درب چوبی:

طرح روی گل میخی که به طور معمول به منظور زیبایی محصولات چوبی به کار می رود. گل میخ درب چوبی است البته اشتباه نکنید؛ این محصول صرفاً طرح چوب داشته و فلزی است؛ چرا که تحمل گرمای قوس الکتریکی را ندارد. این طرح قابل رنگ آمیزی بوده و بسیار زیبا و جذاب است.

نقش گل میخ در عرشه فولادی:

چند سال می شود که عرشه های فولادی در ساخت سقف کاربرد زیادی دارد؛ این مدل سقف ها از ورق های گالوانیزه به صورت ذوزنقه ای که حالت داده می شوند، تولید می ‌گردد. این ورق های فولادی برجستگی های زیادی داشته که سنگین بوده و نیازی به اتصال دارد که به خوبی آن ها را در کنار بتن نگه دارد. گل میخ برای همین نوع اتصال به تولید می ‌رسد. میله فلزی که به خوبی به بدنه ورق فولادی جوش می خورد و آن را نگه می دارد، به همین جهت نام سقف عرشه فولادی با گل میخ همراه است .

در زمان های قدیم از ناودانی به منظور تحمل عرشه فولادی استفاده می شد؛ اما امروزه گل میخ کاربرد بیشتری پیدا کرده است. از مزایای گل میخ می توان به سرعت بالای نصب آن اشاره نمود. گل میخ نیاز به آماده سازی نداشته و از پیش تولید شده است و تنها باید آن را جوش داد.

همچنین باید گفت این محصول نیازی به الکترود نداشته و نیرو را به صورت یکسان در همه جهات وارد می کند و مانند ناودان یک طرفه نیست.

مزایای جوش گل میخ و شیوه های آن:

گل میخ و به وسیله دستگاه جوش قوس الکتریکی که استادولدر نام دارد به تیر و دیگر قطعات جوش می‌دهند. این شیوه مزایای زیادی دارد از جمله:

  • اول، فاقد علامت معکوس و سوراخ.
  • دوم، اطمینان سرعت و دقت بسیار بالای در مقایسه با دیگر روش ها.
  • سوم، تمیز تر و صاف تر بودن ناحیه اطراف گل میخ.
  • چهارم، قوی تر بودن اتصال جوشکاری حاصل شده از گل میخ و سازه که به آن وصل می شود.
  • پنجم، نیاز به دسترسی تنها از یک طرف و در نتیجه کم شدن کار با قطعات.
  • ششم، روش های ضد نشتی و غیر قابل دستکاری.
  • هفتم، قابلیت اجرا بر روی مواد صیقلی و سطوحی که یک طرف آن رنگ یا روکش دارد.
  • هشتم، کم شدن مشکلات مرتبط با خوردگی و ضعیف شدن اتصال با گذشت زمان، با توجه به اینکه هیچ سوراخی در ورق ایجاد نمی شود.

قصثقصثق

درباره ی شرکت عرش پایه برنا بیشتر بدانید:

ما، در شرکت عرش پایه برنا با هدف ارائه خدمات در حوزه های مختلف صنعت ساختمان بیشتر از ده سال هست که گرد هم آمده ایم و معتقد هستیم بزرگترین سرمایه ما مشتریان و صاحب اندیشه هستند که دغدغه کیفیت و سرعت را دارند و تنها تلاش جهت اقتصادی تر نمودن پروژه ها را به عنوان اولویت در نظر ندارند.

عرش پایه برنا به تولید و ارائه ی بهترین انواع گل میخ و دیگر قسمت های سقف عرشه ی فولادی می پردازد.

 

کد مطلب: ۳۶۲۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت