تجلی زیبایی و هنر در ساختمان با نمای آرک‌ متال

نمای ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر بصری در معماری بنا، از گذشته تا به امروز تکامل یافته و نقش مهمی در تعریف هویت و کارکرد یک ساختمان دارد.

تجلی زیبایی و هنر در ساختمان با نمای آرک‌ متال

مهندسی نما چیست و چه کاربردی دارد؟

نمای ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر بصری در معماری بنا، از گذشته تا به امروز تکامل یافته و نقش مهمی در تعریف هویت و کارکرد یک ساختمان دارد. در حقیقت نما به ظاهر و شکل پوسته خارجی ساختمان اطلاق می‌شود که علاوه بر اهمیت ظاهری، تأثیر مستقیم بر تصویر و شخصیت بنا دارد و با استفاده از مواد و تکنیک‌های مختلف، هویت و جلوه‌ی ظاهری ساختمان را تعیین می‌کند.

در قرن بیستم با پیشرفت تکنولوژی‌ و خلاقیت‌های نوآورانه مهندسین، نماهای ساختمانی شاهد تحولات بزرگی شدند. در عصر معاصر معماران متریال‌های جدید و متنوعی را در طراحی نمای مدرن بکار می‌گیرند، که امکان طراحی نماهای منحصربفرد و منعطف‌ را فراهم می‌آورد. امروزه، با توجه به اهمیت پایداری انرژی و عملکرد مناسب نمای ساختمان در شرایط مختلف، مهندسی نما در معماری، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و بر بافت شهری و محیط زیست اثرگذار می‌باشد. گروه آر‌ک‌ متال، مجری تخصصی نمای فلزی ، راه حل های خلاقانه و سیستم های نوینی را مطابق استانداردهای بین المللی ارائه میدهد. در ادامه آرک متال، به بررسی انواع فلزات و سیستم‌های متنوع پوشش نمای فلزی می‌پردازد.

آرک متال مجری تخصصی نمای فلزی - تصویر 2

پروژه تهران دارو- - سال اجرا : 1395

·متریال فلزی آرک متال در مهندسی نما

در حوزه مهندسی نمای ساختمان، انتخاب صحیح متریال‌ بسیار حیاتی است، چرا که مصالح باید از نظر عملکردی کارایی داشته و با سبک معماری بنا سازگاری داشته باشند. مجموعه آرک متال به صورت تخصصی و انحصاری در حوزه معماری فلزات، از قبیل کورتن، استنلس استیل، فولاد و غیره فعالیت می‌کند. تنوع متریال‌های فلزی مجموعه آرک متال، این امکان می‌دهد تا هر ساختمان، هویت بصری منحصر به فرد خود را داشته و در عین حال نیازهای عملکردی را نیز برآورده کند. همچنین انتخاب متریال به عوامل مختلفی از قبیل موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی، بودجه پروژه و البته سلیقه و نیازهای معمار و کارفرما بستگی دارد.

فولاد کورتن که به دلیل رنگ طبیعی‌ و منحصربفردش معروف است، در برابر شرایط جوی مقاوم بوده و ظاهری زنگ‌زده و طبیعی ایجاد می‌کند داشته و در انواع پروژه‌های مدرن کاربرد دارد. استنلس‌استیل و فولاد نیز به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، انتخاب‌های محبوبی هستند، به ویژه برای انواع بام و نماهای ساختمانی کاربرد دارند.

مس و فرایند تبدیل آن به مس‌پتینه یکی از ویژگی‌های جذاب مس است که در گذر زمان انجام می‌شود. مجموعه آرک متال با تکنیک‌های مهندسی و فرمول‌های شیمیایی مس‌پتینه تولید می‌کنند. برنج آلیاژی از جنس مس و روی بوده و برای ساخت اجزا دکوراتیو و با و نما، در معماری استفاده می‌شود.

تیتانیوم زینک و آلومینیوم به دلیل وزن سبک و مقاومت بالا در برابر خوردگی، برای پوشش‌های ساختمانی و سازه‌های بزرگ ایده‌آل هستند. ورق گالوانیزه چه به صورت طبیعی و چه به صورت رنگی، با یک لایه محافظ از روی پوشانده شده و برای محافظت از فولاد در برابر خوردگی در محیط‌های خارجی استفاده می‌شود.

آرک متال مجری تخصصی پوشش فلزی ساختمان - تصویر 3

پروژه بانک کارآفرین الهیه تهران - فولاد کورتن (ورق فولادی پتینه شده) – سال اجرا : 1402

·چرا آرک متال در طراحی نما از فلزات استفاده می‌کند؟

استفاده از فلز در نماهای ساختمانی، تاریخچه‌ای طولانی دارد. اما شایان ذکر است که سبک کاربرد این متریال ارزشمند در نمای فلزی به شکل امروزی، به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بر‌می‌گردد. در طول زمان، با پیشرفت‌ تکنولوژی، صنعت و توانایی تولید انبوه فلزات، معماران و مهندسان توانستند از فلزات در ساخت ساختمان‌ها و انواع سازه‌ها استفاده کنند. معمارانی همچون فرانک گهری با استفاده از فلزات نماهایی خلق کردند، که نمادی از معماری مدرن به شمار می‌روند.

آرک متال به دلیل ویژگی‌های بارز و خواص ویژه فلزات، در انواع نمای فلزی خود، از این متریال بهره می‌برد:

·دوام و مقاومت بالا
·قابلیت بازیافت
·تنوع در رنگ و بافت
·مقاومت در برابر آتشسوزی
·وزن سبک
·جابجایی و نصب آسان
·انعطاف‌پذیری و چکش‌خواری بالا

آرک متال مجری تخصصی پوشش فلزی ساختمان - تصویر 4

پروژه ویلای مشاء - ورق گالوانیزه مشکی آرک متال - سال اجرا : 1398

·انواع سیستم‌های فلزی آرک متال در پوشش نما

از نکات مهم در نمای فلزی، روش آماده سازی ورق‌های فلزی و بکارگیری صحیح این متریال، در سیستم های اجرایی است. این دو آیتم نقش تعیین کننده ای در طول عمر بنا، مقاومت در برابر شرایط اقلیمی و غیره دارند. از اینرو گروه آرک متال، همواره در بکارگیری فلزات و اجرای انواع سیستم‌های مدرن نما، استانداردهای کیفی لازم را رعایت میکند.

گروه آرک متال بعنوان مجری تخصصی نمای فلزی، راه حل های خلاقانه و سیستم های نوینی مطابق استانداردهای بین المللی ارائه میدهد. سیستم هایی از قبیل، استندینگ‌ سیم ، شینگل فلزی، ایمیج پانچ، کاست‌پنل، اورلپ و سایر سیستم‌های مدرن و بروز در طراحی و مهندسی نما با انواع متریال‌های فلزی کاربرد دارند. سیستم‌های نمای آرک متال، پوشش‌های فلزی هستند که از طریق اتصال مکانیکی (به صورت دوخت فلزی) و پنهان اجرا میشوند. این سیستم‌ها به دلیل قابلیت انعطاف پذیری فوق‌العاده و بر اساس نیاز معماران، در انواع شکل و رنگهای متعدد قابل اجراست. مجموعه آرک متال در حوزه پوشش فلزی ساختمان، تجربیات ارزنده‌ای داشته و با طراحی نماهای فلزی مستحکم، زیبا و بادوام که متناسب با شرایط آب و هوایی ایران است، سبکی از نمای مدرن را ارائه می‌نماید.

پروژه ویلای سه کنج - ورق گالوانیزه مشکی آرک متال - سال اجرا : 1400

·تأثیر نمای فلزی بر معیارهای زیبایی و جذابیت بصری ساختمان

تنوع در سیستم‌های اجرایی نمای مدرن و انواع متریال‌های فلزی، به معماران این امکان را می‌دهد، تا فضاهایی خلق کنند که نه تنها از نظر عملکردی کارآمد هستند، بلکه از نظر معیارهای زیبایی در معماری نیز با محیط اطراف و سایر ساختمان‌ها در تعامل بوده، و به این ترتیب، به ارتقاء کیفیت و جذابیت بصری فضاهای شهری کمک می‌کنند. استفاده از فلزات امکان خلق نمای مدرن و نوآورانه را، برای معماران و کارفرمایان با توجه به سلیقه شخصی و بودجه مد نظر آنها، فراهم می‌آورد.

فلزات به دلیل خاصیت انعکاس و بازتاب نور، جلوه‌های بصری متفاوتی ایجاد می‌کنند، که در ارتباط با محیط، تأثیرات بصری جذاب و پویایی به نمایش می‌گذارند. تنوع در فلزات، انواع سیستم و محصولات پوشش فلزی آرک متال، قابلیت این را دارد که نمای ساختمان و پروژه شما را به یک اثر هنری تبدیل کند، که شخصیت و کارکتر بنای شما را از سایرین متمایز کرده و تأثیرات بصری منحصر به فردی در نما ایجاد می‌کند.

·آرک متال مجری تخصصی پوشش‌های فلزی

آرک متال، شرکتی پیشرو در زمینه پوشش‌های فلزی است که با بهره‌گیری از دانش فنی پیشرفته و تجربه‌ی گسترده‌ی خود در صنعت ساختمان، به ارائه‌ی راهکارهای نوآورانه در زمینه‌ی پوشش‌های فلزی از قبیل بام، نما، دکوراسیون داخلی، سقف‌های کاذب و فلاشینگ می‌پردازد. آرک متال با هدف ارتقاء کیفیت و استانداردهای ساختمانی، محصولاتی را برای اجرای بام فلزی عرضه می‌کند، که علاوه بر زیبایی و دوام، کارایی بالایی در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دارند.آرک متال همواره در تلاش است تا با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و دستگاه‌های پیشرفته، محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با نیازهای مشتریان تولید ‌کند.

جهت ارتباط با بیشتر در جهت اجرای نما، میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر، با گروه آرک متال در تماس باشید.
  • تلفن : 02188310430
  • وبسایت : www.archmetal.ir
  • اینستاگرام : Archmetal.ir@
  • آدرس : تهران تخت طاووس خ سنایی کوچه 21 پ 4 واحد 2

 

کد مطلب: ۳۷۵۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت