یک کشف مهم در تخت جمشید
سرپرست کاوش در آبراهههای تخت جمشید از کشف بقایای ۲۰ انسان در تخت جمشید خبر داد.
علی اسدی در خصوص این خبر بیان کرد: طی کاوش در آبراهههای تخت جمشید تاکنون بقایایی از اسکلت ۲۰ انسان به دست آمده و یکی از کاملترین این اسکلتها طی چند روز گذشته و در ششمین فصل کاوش بدست آمد.
وی تاکید کرد: به احتمال قریب به یقین تاریخ این اسکلت مربوط به پس از ویرانی تخت جمشید است. اسکلت رو به پهلوی راست قرار دارد و جمجمه به سمت شرق است. بر روی اسکلت، سه قطعه سنگ قرار دارد که دست کم یک عدد از آنها دارای نقوش تزئینی مشابه پلکان های اطراف حیاط کاخ تچر است.
به گفته این مقام مسئول علاوه بر اسکلت یافت شده، قطعات زیاد و قابل ملاحظهای از کنگرههای شکسته شده پلکان های مذکور نیز در درون آبراهههای حیاط کاخ تچر یافت شده است.
دیدگاه