قتل‌های ناموسی روی صحنه تئاتر/ هزینه‌ها سر به فلک زده است

کارگردان نمایش «اهل هوا» که در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود معتقد است با هزینه‌هایی که سر به فلک زده فروش گیشه تئاتر پاسخگوی دخل و خرج گروه‌ها نیست.

قتل‌های ناموسی روی صحنه تئاتر/ هزینه‌ها سر به فلک زده است

محمد حاتمی کارگردان نمایش «اهل هوا» نوشته مریم تاجیک که از ۲۷ بهمن در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته است، درباره این اثر نمایشی گفت: «اهل هوا» درباره قتل‌های ناموسی است. یک بومی‌سازی در این نمایش انجام شده و روایت در جنوب ایران شکل گرفته و به اتفاقات بین عشیره‌ها می‌پردازد.

وی درباره روند تولید نمایش «اهل هوا» توضیح داد: نزدیک به ۲ ماه روند تولید این نمایش طول کشید که البته تمام ۲ ماه صرف تمرین نمایش نشد. بلکه این مدت زمان شامل مرحله انتخاب بازیگر و همچنین شروع و انجام تمرین‌ها شد.

حاتمی درباره تولید تئاتر در شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی، متذکر شد: به دلیل مسائل اجتماعی و اقتصادی جامعه تولید تئاتر خیلی سخت شده است. هزینه‌های تولید تئاتر سر به فلک زده است و همه هزینه‌ها ۱۰ برابر شده است و این امر به تئاتر لطمه می‌زند.

این کارگردان و بازیگر تئاتر درباره وضعیت اجرای آثار نمایشی در شرایط فعلی تأکید کرد: تئاتر زمین تا آسمان با سینما فرق دارد و باید حتماً روی صحنه باشد و اجرا شود. تئاتر با آموزش، تفکر و اندیشه سر و کار دارد و تعطیل شدنی نیست اما جا انداختن اینکه هنر تئاتر باید همیشه در سبد فرهنگی خانواده‌ها باشد سال‌ها زمان می‌برد.

این هنرمند با سابقه عرصه تئاتر تصریح کرد: با شرایط اقتصادی موجود فروش گیشه تئاتر در سالن‌های کوچک تأمین‌کننده هزینه‌های گروه و پاسخگوی دخل و خرج کار نیست مگر اینکه اتفاق خاصی بیافتد. فقط هنرمندان و گروه‌های تئاتر تلاش می‌کنند تا چراغ تئاتر روشن بماند و اهمیت تئاتر در کشور را نشان دهند.

حاتمی در پایان درباره وضعیت تبلیغات نمایش «اهل هوا» اظهار کرد: از روش‌های ۲۰ سال پیش برای تبلیغات تئاتر استفاده می‌کنیم.

نمایش «اهل هوا» با حضور بهنام شرفی، جواد یحیوی، هدیه محقق، لاله کریمی، ساعت ۱۹:۱۵ در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۶۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت