چرا ایران درودی در جوار فردوسی به خاک سپرده نمی‌شود؟

بنیاد ایران درودی در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود درباره محل خاکسپاری این هنرمند، دلایلِ انتخاب قطعه هنرمندان را تشریح کرد.

چرا ایران درودی در جوار فردوسی به خاک سپرده نمی‌شود؟

بنیاد ایران درودی با اشاره به این نکته که مقررات تازه‌ای برای حفظ جایگاه تاریخی و محوطه میراث فرهنگی شکل گرفته است، این چنین نوشته است: 
«نظر به خواسته‌ای که ایران عزیز ما در مصاحبه‌ای مطرح کرده بود (و نه در وصیتنامه مکتوب)، بنیاد ایران درودی موضوع خاکسپاری در جوار آرامگاه حکیم فرودسی را به طور رسمی پیگیری کرد، اما مقررات تازه حاکی از آن بود که برای حفظ جایگاه تاریخی و محوطه میراث فرهنگی این بزرگان فرهنگ و هنر ایران، این امکان مانند گذشته فراهم نیست. خاکسپاری در بیرون این محوطه با فاصله‌ای دور، امکان دیگری بود که موضوع را از نیت اصلی خود دور می‌داشت. 
لذا در جمع بستگان، یاران و دوستان هنرمند عزیزمان بانوی نور و رنگ ایران درودی، این اتفاق نظر حاصل شد که پیکر این بانوی فرهیخته، در ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه (یازدهم آبان ماه) از مقابل موزه هنرهای معاصر ایران مشایعت و سپس در قطعه هنرمندان خاکسپاری گردد. 
دستان پر مهر شما عزیزان را می‌بوسیم. 
بنیاد ایران درودی.»

ایران درودی، هنرمند مطرح در حوزه نقاشی که در فرانسه نیز تحصیل کرده بود، جمعه (هفتم آبان ماه) پس از دوره طولانی‌ مبارزه با بیماری دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۵۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت