فروش مونالیزای تقلبی در یک حراج

یکی از نخستین‌ نسخه‌های بازآفرینی‌شده تابلو نقاشی مشهور «مونالیزا» در یک حراجی ارائه خواهد شد.

فروش مونالیزای تقلبی در یک حراج

تابلو نقاشی «مونالیزا» اثر «لئوناردو داوینچی» شاید مشهورترین تابلو نقاشی جهان باشد. بر همین اساس این تابلو نقاشی از جمله آثاری است که بارها سوژه بازآفرینی شده‌ است. بسیاری از ما می‌دانیم که «مونالیزا»‌ در آثار هنرمندان مشهور قرن بیستم همچون «اندی وارهول»‌ نمود پیدا کرده است، اما هنرمندان قرن شانزهم و هفدهم میلادی نیز علاقه زیادی به کپی کردن این تابلو نقاشی داشتند.

ده‌ها مورد از این کپی‌ها شناسایی شده‌اند و حالا یکی از همین کپی‌ها نهم نوامبر در حراجی آثار قرن نوزدهم و استادان قدیم نقاشی فرانسوی، «آرت‌کیوریال»‌ با ارزش تقریبی ۱۵۰هزار تا ۲۰۰هزار یورو روانه بازار هنر خواهد شد. این نقاشی کپی به نسبت سایر کپی‌های مونالیزا ارزشمندتر است و دلیل آن هم این است که این نقاشی کپی به حوالی ۱۶۰۰ میلادی تعلق دارد و توسط نقاشان مکتب فرانسوی خلق شده است.

به احتمال زیاد این نقاشی با مشاهده نقاشی اصلی خلق شده است. «مونالیزا»‌ اثر «داوینچی» پس از مرگ «داوینچی»‌ در سال ۱۵۱۹ به فرانسه برده و به «فرانسوای یکم» فروخته شد.

چندی پیش نیز یکی دیگر از کپی‌های مشهور تابلو نقاشی «مونالیزا» در یک حراجی چندین برابر ارزش تخمینی به فروش رسید. این نقاشی کپی که بیشتر به نام «ریموند هکینگ» یک فروشنده آثار تاریخی در فرانسه شناخته می‌شود،‌ در یک حراجی به بیش از ۱۰ برابر ارزش تخمین زده‌شده ـ یعنی به قیمت ۳.۴ میلیون دلار ـ فروخته شد.

 

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۵۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت