هنرمند ایتالیایی با ۳۵ مونالیزا به تهران آمد

نمایشگاهی از آثار هنرمند ایتالیایی «جانی فورنارِزیو» با عنوان «ژکوند» با حضور این هنرمند در تهران از دیروز (جمعه، ۲۸ آبان) افتتاح شد و تا هشتم آذر میزبان علاقه‌مندان است.

هنرمند ایتالیایی با ۳۵ مونالیزا به تهران آمد

پریسا پهلوان مدیر گالری ویستا گفت: دعوت از جانی فورنارِزیو هنرمند ایتالیایی در ادامه همکاری‌های فرهنگی هنری بین‌المللی این گالری است. این رویداد با مشارکت انستیتو تخصصی هنرهای معاصر خاورمیانه و اروپا SAFPEM انجام شده.

وی افزود: بخش نخست این تبادل هنری به موازات رویداد سالانه نمایشگاه بین‌المللی هنر معاصر در شهر تورین/ Artissima و تحت عنوان فراخوان رزیدنسی و نمایشگاه مایکرو-مکرو با ارائه آثار ۷۰ هنرمند ایرانی ۲۶ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۳ تا ۱۶ آبان) در شهر تورین ایتالیا در گالری فورنارزیو برگزار شده بود.

بهنام کامرانی هنرمند تصویری و استاد دانشگاه درباره این نمایشگاه نوشته است: نمایشگاه ژکوند، شامل مجموعه‌ای از آثار هنرمند و چاپگر شناخته‌شده‌ ایتالیایی جانی فورنارِزیو است. او در جریان هنر مدرن ایتالیا به ویژه در زمینه‌  جریان پاپ‌آرت، تولیدات هنری بسیاری داشته و منتقدان مهمی نیز از جمله فُرتوناتو دَمیکو در مورد او و فعالیت‌هایش به نقد و بررسی پرداخته‌اند.

وی افزود: فورنارزیو در طی این سال‌ها گالری، کارگاه چاپ دستی و انتشارات خود را تاسیس کرده و بسیاری هنرمندان سرشناس کشورش را مورد حمایت خود قرار داده است که در این میان نام هنرمندان مطرحی همچون الیگیِرو بوئِتی، فرانکو موناری، امیلیو وِدووا، اَلدو موندینو، آنتونیو پِدرِتی (از هنرمندان دوسالانه ونیز) و دَنیِلِه فیسورِه دیده می‌شود.

نمایشگاه حاضر متشکل از مجموعه‌ ژکوندها و ویتروویو (طراحی انسان و نسبت‌های طلائیش از شناخته‌شده‌ترین هنرمند ایتالیایی لئوناردو داوینچی) است که به روش‌های جذاب و متنوعی توسط این هنرمند تولید شده است. این آثار اقتباسی در عین حال که به تاریخ هنر ایتالیا اشاره دارد، به برداشت‌های مختلف هنرمند نیز تاکید می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها تا هشتم آذر، از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری ویستا به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ مراجعه کنند.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۵۵۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت