«روباه‌ها» به حراجی می‌رود

تابلو نقاشی که توسط «فرانتس مارک» نقاش اکسپرسیونیست آلمانی خلق شده و اخیرا به دست وارثان اصلی رسیده است به زودی در یک حراجی به مزایده گذاشته می‌شود.

«روباه‌ها» به حراجی می‌رود

تابلو نقاشی «روباه‌ها» اثر «فرانتس مارک» نقاش مشهور اکسپرسیونیست اخیرا از سوی یک موزه آلمانی به وارثان یهودی آن بازگردانده شده بود. این نقاشی در حراجی ماه آینده کریستیز به مزایده گذاشته می‌شود.

«روباه‌ها» که در سال ۱۹۱۳ خلق شده است در جریان حراجی آثار هنر مدرن و معاصر کریستیز ارائه خواهد شد. کارشناسان ارزش تخمینی این اثر هنری را حدود ۳۵ میلیون پوند معادل ۴۶.۸ میلیون دلار برآورد کرده‌اند. این رقم حدود دوبرابر بیشتر از ارزش گران ترین تابلو نقاشی فروخته شده است هنرمند است. تابلو نقاشی متعلق به سال ۱۹۱۰ که در حراجی سال ۲۰۰۸ ساتبیز لندن به قیمت ۲۴.۲ میلیون دلار فروخته شده بود اکنون به عنوان گران ترین اثر «فرانتس مارک» شناخته می‌شود.

تابلو نقاشی «روباه‌ها» سال‌ها در موزه‌ای واقع در «دوسلدورف» به نمایش گذاشته می‌شد. مسوولان این موزه این تابلو نقاشی را به عنوان هدیه از یک مجموعه‌دار خصوصی دریافت کرده بودند. پیش از این که «روباه‌ها» به مالکیت موزه دربیاید این نقاشی به یک بانکدار آلمانی و یهودی تعلق داشت. این بانکدار پس از خروج از یک اردوگاه کار اجباری برای فرار به شیلی و فراهم کردن هزینه مهاجرت به ناچار «روباه‌ها» را فروخت.

مسئله استرداد این تابلو نقاشی سال‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا اینکه این نقاشی در نهایت سال گذشته به وارثان اصلی بازگردانده شد.

این نقاشی پیش از حراجی در نیویورک و هنگ کنگ به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۷۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت