دسترسی به آثار نقاشان مشهور تاریخ راحت تر شد

نسخه‌های دیجیتالی آثار نقاشان چیره‌دست تاریخ توسط چهار موزه ایتالیایی به فروش می‌رسند.

دسترسی به آثار نقاشان مشهور تاریخ راحت تر شد

به گزارش سرنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، چهار موزه ایتالیایی نسخه‌های دیجیتالی برخی از شاهکارهای مجموعه‌هایشان از جمله  آثار «رافائل»، «لئوناردو داوینچی» و «آمادئو مودیلیانی» را به فروش می‌رسانند.

هدف از فروش نسخه‌های دیجیتالی این آثار جمع‌آوری بودجه برای حفاظت از آثار اصلی و همچنین افزایش دسترسی عموم مردم به آن اعلام شده است.

این آثار با همکاری نمایشگاه «جاودانه ساختن تاریخ هنر: از داوینچی تا مودیلیانی»، که در گالری «یونیت» لندن برگزار می‌شود به فروش خواهند رسید. در این نمایشگاه شش نسخه دیجیتالی تابلو نقاشی در ابعاد واقعی آثار منتخب بر روی صفحه‌های نمایش ارائه خواهند شد.

این آثار در قالب «ان اف تی» با قیمت‌هایی بین ۱۰۰هزار الی ۵۰۰هزار پوند به فروش خواهند رسید.

تمامی این آثار دیجیتالی با همکاری موزه‌ها همچون «گالری اوفیتزی» در فلورانس ساخته شده‌اند. عواید حاصل از فروش این آثار به طور مساوری بین موزه‌ها و گالری «یونیت» لندن تقسیم خواهد شد.

اما خریداران به چه صورتی می‌توانند مالک این آثار باشند؟ یک مجموعه‌دار با خرید این نسخه‌های دیجیتالی یک صفحه نمایش که تصویر نقاشی در آن تولید شده است را به همراه قاب بازسازی شده تابلو نقاشی و گواهی تایید اصالت دریافت می‌کنند. البته خریداران این آثار را به عنوان آثار «ان اف تی» در اختیار دارند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۷۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت