نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند!

توت‌فرنگی، مهمان خوش رنگ و لعابی که هر تابستان سر و کله‌اش پیدا می‌شود. این میوه سرخ و کوچک از دیرباز محبوب دل هنرمندانی بوده که به دنبال سوژه‌ جذابی برای خلق نقاشی‌های طبیعت بی‌جان بوده‌اند.

نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند!

  طبیعت بی‌جان از جمله موضوعات محبوب نقاشان دوره‌های مختلف تاریخ بوده است و در این میان هنرمندان چیره‌دست متعددی برای خلق تابلوهای نقاشی‌ طبیعت بی‌جان به سراغ توت‌فرنگی‌های سرخ رفته‌اند.

نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند!
«پرستو، بگونیا و توت‌فرنگی» ۱۸۳۴

ردپای این میوه را حتی در نقاشی «کاتسوشیکا هوکوسائی» نقاش مشهور ژاپنی و خالق اثر شناخته‌شده «موج عظیم کاناگاوا» هم می‌توان دید. این هنرمند اثر هنری با نام  «پرستو، بگونیا و توت‌فرنگی» خلق کرده است.

نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند! «توت‌فرنگی‌ها، بلا و الا پشت میز» ۱۹۱۶

«مارک شاگال» را به عنوان نقاش برجسته فرانسوی ـ روسی و یکی از پیشگامان سبک سورئالیسم می‌شناسیم. این هنرمند بیشتر برای خلق نقاشی‌های رویایی و سورئال شناخته می‌شود، اما آیا باورتان می‌شود نقاشی «توت‌فرنگی‌ها، بلا و الا پشت میز» را «شاگال» خلق کرده باشد؟

نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند!
«توت‌فرنگی‌ها» ۱۹۵۲

«لوسین فروید» این نقاشی طبیعت بی‌جان را در دورانی که تحت تاثیر آثار استادان قدیم نقاشی قرار گرفته بود خلق کرد. او این تابلو نقاشی را به یکی از دوستان نزدیکش هدیه داد.

نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند!
«طبیعت بی‌جان با مارچوبه و توت‌فرنگی» ۱۹۳۲

«زینایدا سربریاکوآ» نقاش روس، یکی از نخستین هنرمندان زنی بود که به طور رسمی هنر را آموخت. تابلو نقاشی «طبیعت بی‌جان با مارچوبه و توت‌فرنگی» یکی از آثار این هنرمند محسوب می‌شود.

نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند!
«گل و توت‌فرنگی» ۱۹۲۰

«فلیکس والوتون» یکی از اعضای اصلی «نبی‌ها»، گروهی از هنرمندان فرانسوی ساکن در پاریس بودند که در سال‌های ۱۹۰۰- ۱۸۸۸ فعال بودند. او تابلو نقاشی «گل و توت‌فرنگی» را در سال ۱۹۲۰ خلق کرد.

نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند! «توت‌فرنگی‌ها» ۱۹۰۵

«پیر اگوست رنوآر» از حوالی ۱۹۰۰ میلادی در ناحیه «پیرنه میانه» واقع در جنوب فرانسه زندگی کرد و در سال ۱۹۰۸ در آن مکان خانه‌ای ساخت. او با مشکلات جسمی دچار شد اما او از خلق نقاشی دست برنداشت و بر روی خلق تابلوهای نقاشی کوچک طبیعت بی‌جان تمرکز کرد. «رنوآر» نقاشی «توت‌فرنگی‌ها» را در سال ۱۹۰۵ خلق کرد.

نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند! «توت‌فرنگی‌ها»  ۱۸۸۲

«ادوار مانه» ،‌ در طول تابستان سال ۱۸۸۲ در «روی» شهری در نزدیکی پاریس زندگی می‌کرد. او ساکن خانه‌ای بود که باغ آن را از زاویه‌های مختلف نقاشی کرده بود. او که پیر و بیمار شده بود ناچار بود به خلق تابلوهای نقاشی با سوژه‌های کوچک اکتفا کند.

نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند! «توت‌فرنگی‌های وحشی روی طاقچه» ۱۷۰۴

«آدرین کورت» خالق برخی از زیباترین تابلوهای نقاشی میوه و سبزیجات تاریخ هنر است. سبک نقاشی را با توجه به سوژه‌هایی که در مقابل یک پس‌زمینه سیاه و ساده نقاشی شده‌اند می‌توان تشخیص داد. «توت‌فرنگی‌های وحشی روی طاقچه» یکی از آثار این نقاش محسوب می‌شود.

نقاشی‌هایی که طعم توت‌فرنگی می‌دهند!
«طبیعت بی‌جان با گیلاس،‌ توت‌فرنگی و انگور فرنگی‌» ۱۶۳۰

«لوئیس مویلون» یک هنرمند فرانسوی نقاشی‌های طبیعت‌ بی‌جان بود که در به تصویر کشیدن جزئیات میوه‌ها تخصص داشت. او این تابلو نقاشی فوق‌العاده را زمانی که فقط ۲۰ ساله بود خلق کرده است.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۰۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت