موفقیت هنرمندان زنجانی در کسب ۳ نشان مهر اصالت یونسکو

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان زنجان از دریافت نشان بین‌المللی مهر اصالت یونسکو توسط سه نفر از هنرمندان این شهرستان خبر داد.

موفقیت هنرمندان زنجانی در کسب ۳ نشان مهر اصالت یونسکو

 الناز خدایی‌فرد گفت: در هشتمین داوری مهر اصالت جهانی، صنایع‌دستی زنجان در رشته ملیله‌کاری موفق به دریافت سه مهر اصالت شد.

بر اساس اعلام معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی؛ یکی از مهم‌ترین رویداد‌های مهم دنیا در حوزه صنایع‌دستی، داوری مهر اصالت است که این دوره در کشور ازبکستان با حضور کشور‌های غرب آسیا برگزار شد.

به گفته خدایی‌فرد؛ از بین ۳۱ استان، ۱۲ استان منتخب شده و در این دوره شرکت کردند که خوشبختانه از ۳۸ اثری که از کشور ایران موفق به دریافت مهر اصالت شد، سه اثر متعلق به استان زنجان بود که امیر محمدی با جا قلمی ملیله، رباب محمدی با آویز گردن ملیله و جواد کرمی با جعبه جواهرات از شهرستان زنجان، در رشته ملیله کاری موفق به دریافت مهر اصالت جهانی شد.

خدایی‌فرد همچنین اضافه کرد: خلاقیت و نوآوری، اصالت، کیفیت و قابلیت عرضه در بازار از معیار‌های اصلی داوری این برنامه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های مربوط به صنایع‌دستی در دنیا محسوب می‌شود که توسط شورای جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین انجمن‌های تخصصی غیردولتی طراحی شده و هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی یادآور شد: این اثر با اهدای صنعتگر هم استانی به موزه ازبکستان، در حال حاضر در موزه بخارا نگهداری می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
کد مطلب: ۳۶۰۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت