عرضه آثار ۱۵ هنرمند تجسمی در «چراغ راه»

نمایشگاه گروهی آثار تجسمی هنرمندان حوزه هنری با عنوان «چراغ راه» با حضور جمعی از مسئولان وزارت فرهنگ کشور سوریه و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گالری ابوالفضل عالی این نهاد گشایش یافت.

عرضه آثار ۱۵ هنرمند تجسمی در «چراغ راه»

آیین گشایش نمایشگاه چراغ راه ظهر روز شنبه (۱۸ تیرماه) با حضور جمعی از مسئولان وزارت فرهنگ کشور سوریه، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و پدیدآورندگان آثار در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار شد.

در این نمایشگاه ۴۸ اثر از ۱۵ هنرمند در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و نگارگری همچون امیرحسین آقامیری، علی اسلامی‌مقدم، علیرضا امین‌مقدم، حاج عبدالله حاجی سیدحسن، حسین حبیبی، اژدر زارع حسین‌زادگان، ناصر سیفی، کامیار صادقی، مینا صدری، منصوره عالیخانی، حسین عصمتی، عبدالحمید قدیریان، کیومرث قورچیان و حشمت‌الله نوروزی  به نمایش گذاشته شده است.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره آثار نمایشگاه چراغ هنر اظهارداشت: این آثار به همت هنرمندان در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در تهران خلق شده‌اند که مشتمل بر نقاشی، خوشنویسی، خط نقاشی، نگارگری، کاریکاتور و تذهیب است، این هنرمندان در شکل جدیدی از اتفاق آثارشان را در نمایشگاه چراغ راه ارائه کرده‌اند.

عرضه آثار ۱۵ هنرمند تجسمی در «چراغ راه»

شجاعی طباطبایی گفت: آثار به نمایش درآمده پیشتر دیده نشده و برای نخستین بار خلق شده‌اند از این رو به طور کامل، تولیدی هستند. امیدواریم در آینده از بضاعت هنرمندان شهرستانی بهره گرفته شود و نمایشگاه به شکل گسترده‌تری برپا شود.

وی خاطرنشان کرد: آثار نمایشگاه چراغ راه برای فروش گذاشته شده‌اند و از نظر اقتصادی قیمت مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده است. امیدوارم علاقه‌مندان از آثار این نمایشگاه دیدن و در صورت تمایل آنها را خریداری کنند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره موضوع اقتصاد هنر بیان کرد: بحث اقتصاد هنر و مسائل مربوط به معیشت هنرمندان مد نظر قرار گرفته شده است و امیدواریم به صورت گسترده‌تر این مسائل را پوشش بدهیم تا این معضل به شکل جدی حل شود.

شجاعی طباطبایی درباره دیگر نحوه‌های نمایش آثار گفت: آثار از طریق سایت مجله هنرهای تجسمی، سایت ایران کارتون و همچنین در فضای مجازی مرکز دیجیتال حوزه هنری به نمایش در خواهد آمد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق فضای مجازی به تماشای آثار بپردازند.

وی برپایی نمایشگاه چراغ راه را اتفاق خوبی دانست و افزود: این نمایشگاه اتفاق خوبی است که هنرمندانی در سبک‌های مختلف کنار هم جمع شدند و آثار فاخری را خلق کردند.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه چراغ راه می‌توانند تا ۲۹ تیرماه، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ به گالری ابوالفضل عالی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.

عرضه آثار ۱۵ هنرمند تجسمی در «چراغ راه»

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۰۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت