نادیده‌های زندگی در نمایشگاه «دنیای عجیب و غریب»

سبک سوررئال و انتزاعی مدعی نیست که می‌خواهد از مرزهای واقعیت بگذرد، بلکه معتقد است که عموم انسان‌ها بخش بسیارکوچکی از سرزمین واقعیت را درنوردیده‌اند.

نادیده‌های زندگی در نمایشگاه «دنیای عجیب و غریب»

او درباره این نمایشگاه گفت: هر نقاش و هنرمندی پیامی برای ارائه اثرش در نظر دارد و در همین راستا مهم‌ترین دغدغه هر نقاشی می‌تواند روزمرگی او باشد و برای مطرح کردن روزمرگی‌، آثاری را ترسیم کند.

 

برگزارکننده نمایشگاه «دنیای عجیب و غریب» افزود: فقر، بیکاری، آلودگی و حتی رنج و سختی مسائلی است که در روزمره همه ما از جمله هنرمندان وجود دارد با این تفاوت که هنرمندان می‌توانند این مسائل را به تصویر بکشند و پیام خود را به مخاطب خود برساند.

 

دهقانی با اشاره به اینکه دغدغه‌اش جلب توجه دیگران نسبت به مسائلی است که همیشه در طول روز با آن‌ها برخورد می‌کنیم اما آنها را نادیده می‌گیریم، اظهار کرد: من با خودم فکر کردم که چرا نادیده‌ها را به تصویر نکشم؟ چرا دنیای خیالی هر انسان و یا به اصطلاح، دنیایی عجیب و غریب را نقاشی نکنم که پر از نادیده‌هاست؟

 

این هنرمند نقاش، ساده‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله برای هنرمندان نقاش‌ را هنر دانست و ادامه داد: هنر واقعی از دنیای درون سرچشمه می‌گیرد و این دنیای درون شامل روان بشر و لایه‌هایی در ضمیر ناخوداگاه و خودآگاه است. خواب‌ها، آرزوها، بیم و شادی و همۀ این مسائل در ضمیر ناخوداگاه ذخیره می‌شوند و خبر از دنیای درون می‌دهند که دنیایی نادیده و اثر هنری نیز آینه تمام‌نمای درون انسان است.

62723992

 

او با بیان اینکه آثار ارائه شده در نمایشگاه «دنیای عجیب و غریب» را با استفاده از آکرولیک و به سبک نئواکسپرسیونیسم یا سورئال ترسیم کرده است، افزود: سبک سورئال و انتزاعی مدعی نیست که می‌خواهد از مرزهای واقعیت بگذرد، بلکه معتقد است که عموم انسان‌ها بخش بسیارکوچکی از سرزمین واقعیت را درنوردیده‌اند. دنیای عجیب و غریب نیز به همین دلیل برای عنوان نمایشگاه انتخاب شده است.

 

این بانوی هنرمند که پیش‌تر در ایران و خارج از کشور نمایشگاه‌هایی برگزار کرده است، با اشاره به اینکه در نمایشگاه «دنیای عجیب و غریب» ۱۷ اثر را به نمایش گذاشته که از سال ۱۳۹۸ ترسیم کرده است، گفت: کوچک‌ترین آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه با طول ۷۰ و عرض ۵۰ سانتی‌متر و بزرگ‌ترین آثار با طول ۱۰۰ و عرض ۸۰ سانتی‌متر ارائه شده‌اند.

 

دهقانی که از کودکی به‌صورت خودآموز نقاشی را ادامه داده و در نهایت به‌صورت اصولی نقاشی را در دانشگاه فراگرفته است، با اشاره به بیانیه نمایشگاهش تصریح کرد: در این بیانیه آورده‌شده که «خلق و نقاشی دنیای نادیده عجیب غریب، یکی از دغدغه‌های روزمرگی من است. توجه به رویا، احساسات لحظه‌ای، عبور از مرزهای پذیرفته شدۀ باور و فرهنگ مشابه شگفتی آفرینی، حذف کردن و پنهان نکردن احساسات و شکستن مرزهای ممکن و ناممکن و عبور از هرچه قانون و انسجام...»

62723993

 علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای نقاشی‌های نمایشگاه «دنیای عجیب و غریب» از جمعه ۱۷ شهریور تا ۲۲ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

 

 

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۷۰۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت