۵۰ اثر فاخر در جشنواره هنرهای تجسمی فجر خوزستان

دبیر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان گفت: ۵۰ اثر فاخر از ۱۴ هنرمند در جشنواره‌ی "تجسم هنر" عرضه شده است.

۵۰ اثر فاخر در جشنواره هنرهای تجسمی فجر خوزستان

امیر عبیداوی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی امسال تحت عنوان «تجسم هنر» همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

 دبیر شانزدهمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر در خوزستان توضیح داد: هویت یا کیستی، لباسی است که تاریخ، جغرافیا، فلسفه، دین و هنر بر تن آدمیان می‌پوشاند. هویت در وضعیت بسامان، نمایش برازندگی و دارندگی صفاتی است که افراد یک جامعه کوچک و یا بزرگ را به هم نزدیک و وابسته می‌سازد. 

وی افزود: سرزمین کهنسال ایران، ظرف مکانی و زمانی سترگ و پرهیمنه ای است که نمایشگر آشکاراگی بخش هایی از ماهیت و چیستی هویت ایرانی و اسلامی است و در این میان، خوزستان با پیشینه‌ای چند هزار ساله در ساحت شمال و جنوب و شرق و غرب خویش، گل سرسبد این جلوه‌گری است.

عبیداوری اظهار کرد: از این رو، گروهی از  هنرمندان سرشار از ذوق و آفرینندگی خوزستانی‌، تلاش نموده اند تا بارقه‌هایی از عناصر هویتی را با زبانی نمادین و شمایلی و در بستر هنرهای تجسمی بازنمایی کنند.

وی گفت: جشنواره امسال نسبت به دوره‌های قبل تفاوت کلانی دارد؛ دعوت از هنرمندان شاخص، همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و استفاده از ظرفیت دانشگاه و آموزش و پرورش و مشارکت استادان و دانشجویان اتفاق بسیار مبارکی است که در این رویداد اتفاق افتاد.

عبیداوی اضافه کرد: امسال دبیرخانه این جشنواره با تشکیل شورای سیاستگزاری و دعوت از استادان سعی در مشارکت حداکثری و استفاده از خرد جمعی کرد که حاصل آن، در این نمایشگاه، ۵۰ اثر فاخر از ۱۴ هنرمند برجسته استان به نمایش درآمده است.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان بیان کرد: آثار این دوره تجسم هنر خوزستان در رشته‌های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، گرافیک، عکس، حجم و هنرهای جدید اینستالیشن و پرفورمنس است که امسال به جشنواره تجسمی اضافه شده‌اند.

او خاطرنشان کرد: جشنواره امسال نسبت به سال گذشته از نظر کیفی، کمی، نوع چیدمان، نورپردازی و محل برگزاری، تفاوت چشمگیری داشته است و در حاشیه برگزاری این نمایشگاه چندین نشست و کارگاه آموزشی تخصصی هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی «تجسم فجر» خوزستان تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ با نمایش آثاری از رضا زدوار، محمد شاوردی، آرش نیک‌نژاد، سهام سجیراتی، آرزو معرفاوی، لاله کیانی‌فر، امین نظری، احمد سعدونی، مرجان مردی‌ها، محمد ترک، سپهر بختیاری‌نیا، مهدی صفی‌آبادی، علی چهارمحالی و علی نصرت‌الله در نگارخانه مهر دانشگاه شهید چمران اهواز از ساعت ۹ تا ۱۲ و از ۱۴ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.
منبع: خبر فوری
کد مطلب: ۳۷۳۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت