گفت‌وگوی قدیمی با مرحوم ابوالحسنی / نمی‌دانم مهران مدیری چه مشکلی با من دارد که حاضر نیست حتی تلفنی صحبت کند

علی ابوالحسنی بازگیر ساعت خوش شب گذشته به دلیل عارضه قلبی درگذشت. او چهار سال پیش در گفت وگویی گفته بود که دیگر نقشی به او پیشنهاد نمی شود.

گفت‌وگوی قدیمی با مرحوم ابوالحسنی / نمی‌دانم مهران مدیری چه مشکلی با من دارد که حاضر نیست حتی تلفنی صحبت کند

بازخوانی این گفت و گوی قدیمی که بانی فیلم انجام داده، خالی از لطف نیست:

علي ابوالحسني بازيگر سريال هاي طنز به يادماندني سال هاي دهه 70 در حال حاضر از كم كار ترين بازيگران سال هاي اخير است. او با بازي دركارهاي«ساعت خوش»،«77» و «90 شب» به كارگرداني مهران مديري به شهرت رسيد و اكنون در هيچ يك از طنز هاي اخير حضور ندارد.

او پس از وقفه طولاني در بازيگري، سال گذشته در سريال هاي«معماي شاه» و«سيگنال موجود است» حضور داشته كه البته هيچ يك از اين دوسريال هنوز پخش نشده است. وي درباره حضور اندك در آثار نمايشي مي گويد:«سال گذشته بعد از مدت ها براي بازي در سريال «سيگنال موجود است» به كارگرداني آقاي مظلومي دعوت شدم.از شهريور سال گذشته تاكنون هنوز سريال «سيگنال موجود نيست» به دلايل نا معلومي پخش نشده است. همچنين در سريال«معماي شاه» به كارگرداني آقاي ورزي ، بازي در دو نقش را به عهده دارم».

او از كارهايي كه در دست توليد دارد، مي‌گويد:«درحال حاضر براي شبكه زاگرس برنامه مسابقه مي سازم. اين مسابقه 50/50 نام دارد و تهيه كنندگي، كارگرداني و اجراي آن به عهده خود من است.براي ايجاد اين مسابقه بسيار زحمت كشيدم و اذيت شدم، اما به هر حال با توجه به اينكه محل تولد من در اين ناحيه بوده است، دوست داشتم خدمتي كوچك به مردم شهرم بكنم».

او در ادامه از فضاي ايجاد شده در حرفه اش انتقاد مي‌كند و مي گويد:«من همان كسي هستم كه با زحمت بسيار در رشته بازيگري درس خواندم و از جمله بازيگراني هستم كه در كنار ساير گروه مهران مديري در سال هاي دهه 70 طنز ايران را متحول كردم. امروزدلايل زيادي منجر به نبودم در كارها است. البته بازيگراني هم وارد كار مي شوند كه بازيگر نيستند؛ مثلاً فردي بعد از بازي در سريال پايتخت، بنر تبليغاتي در سر تاسر شهر مي زند كه من بازيگر فلان كار هستم، فردي بدون تحصيلات و تجربه كاري كه حتي استعداد وي‍ژه اي هم به همراه ندارد تا حضورش در فيلم توجيه شود. جالب تر اينكه به احتمال زياد تا چند وقت ديگر به پست هاي بالايي در شورا و يا جاهاي اين چنيني راه مي يابد. در همين حال كه فردي بدون دليل و توجيه دررسانه حضور پيدا مي‌كند به بازيگري توانمند و با سابقه ديگر براي بازي در نقش خانم خانواده مي گويند كه براي حضور در فيلم پول بدهد».

بازيگر تله فيلم«آقاي زرنگ» مي افزايد:«مردم از غيبت من در كارها سؤال مي‌كنند و نمي دانم چه جوابي به آنها بدهم. مهران كار مي سازد و تمامي بازيگران امروز و ديروز در آن بازي مي‌كنند و كسي مثل من كه از بازيگران كارهاي اوليه او هستم، هيچ پيشنهادي از او ندارم. من حتي نامه اي به آقاي مديري نوشتم و طي آن ذكر كردم كه اگر باعث رنجش تو شدم، من را ببخش، اما بعد ها شنيدم نامه را خوانده و جالب اينكه درباره فرستادن اين نامه همه دوستان با خبر شده بودند. در حال حاضر سروش صحت هم سريال هاي زيادي مي سازد كه هرگز به من پيشنهادي داده نمي شود و بقيه دوستان هم همينطور عمل مي‌كنند. نمي دانم كه علت چيست. اگر توانايي ندارم پس چرا در آن سال ها هميشه در طنز ها بازي داشتم. حتي بعد از بازي در سريال « ارمغان تاريكي» كه موضوعي جدي داشت، براي بازي در كارهاي جدي هم آماده بودم. علت اين بي تابي من براي حضور در عرصه بازي فقط عشق است وگرنه من از نظر مالي شرايط سختي ندارم و همانطور كه گفتم مشغول توليد برنامه تلويزيوني هستم. من ناراحت از بي لطفي دوستان قديمي نسبت به خودم هستم. اينكه حتي خبري از من نمي گيرند چه برسد به دعوت براي بازي و حضور داشتن. البته نبود پيشنهاد از سمت هيچ يك از كارگردانان ديگر هم بي ربط به مهران مديري نيست، اما مسئله اينجا است كه حتي نمي دانم مشكل مهران با من چيست كه حاضر نمي شود تلفني با من صحبت كند. به هر حال من دوست دارم دوباره در كنار ساير همكارانم براي هنر كشورم كار كنم. اميدوارم بتوانيم در كنار هم مثل سال هاي گذشته تحولي در شرايط امروزي تلويزيون ايجاد كنيم».

کد مطلب: ۱۳۶۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت