محمدرضا لطفی: سوپر استار نباید به خانه مخاطب بیاید

محمدرضا لطفی، معتقد است، بازیگران سرشناس و سوپراستارهای جهان، برخلاف ایران، خیلی در دسترس مخاطب نیستند و سریال بازی نمی‌کنند. بلکه مخاطب، برای دیدن آن‌ها به سینما می‌رود.

محمدرضا لطفی: سوپر استار نباید به خانه مخاطب بیاید

محمدرضا لطفی، کارگردان و منتقد سینما که این روزها فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» را به صورت آنلاین در سینمای هنر و تجربه روی پرده دارد، منتقد جدی استفاده سریال‌های نمایش خانگی از چهره‌های بازیگری است. 

این منتقد در این‌باره می‌گوید: «با گسترش سریال‌های شبکه نمایش خانگی یک اتفاق منفی در حال رخ دادن است، آن هم این است که در همه جای دنیا، وظیفه شبکه نمایش خانگی کشف و معرفی بازیگران جدید است، چون سینما نهایت بُعد حرفه‌ای صنعت تصویر به حساب می‌آید؛ ولی چیزی که ما در شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌های خودمان می‌بینیم این است که یک بخشی از هنرمندان را از چهره‌های تلویزیونی و بخشی دیگر را از سینما انتخاب کرده‌اند.»

او ادامه می‌دهد: «شبکه نمایش خانگی به جای این‌که تعدادی چهره جدید معرفی کند، ستاره‌ها و چهره‌های شناخته شده سینما را وارد شبکه نمایش خانگی کرده است تا مخاطب خود را افزایش دهد. یک چهارچوب حرفه‌ای وجود دارد که هیچ وقت تام کروز یا لئوناردو دی‌کاپریو در سریال بازی نمی‌کنند.»

این کارگردان تاکید می‌کند: «این حرکت شبکه نمایش خانگی باعث می‌شود تعریف سوپر استار در شبکه نمایش خانگی و در سینما به هم بخورد. سوپر استار نباید زیاد در دسترس باشد، باید کسی باشد که مخاطب یک روز برای دیدن او وقت بگذارد، بلیت تهیه کند و به سینما برود. در واقع مخاطب باید برای دیدن سوپر استار وقت بگذارد نه این‌که سوپر استار به راحتی به خانه مخاطب بیاید.»

او در پایان می‌گوید: «نتیجه در دسترس بودن هنرمند این است که مخاطب عادت کرده آن چهره شناخته شده را در شبکه نمایش خانگی و در خانه ببیند و زمانی که اوضاع سینماها بهبود پیدا کند، حاضر نیست برای دیدن آن هنرمند به سینما برود و این یک آسیب جدی برای سینما به حساب می‌آید.»

منبع: خبرآنلاین

 

کد مطلب: ۳۵۳۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت