ادعای یکی از بازیگران سریال «خوشنام»: ۷۰ درصد دیالوگ‌ها در فیلمنامه نبود!

عباس جمشیدی‌فر ایفاگر نقش «فریدون» و بازیگر مقابل هومن حاجی‌عبداللهی در سریال رمضانی «خوشنام» می‌گوید بیشتر دیالوگ‌هایش در این مجموعه به شکل کاملا بداهه اتفاق افتاده است. او تاکید می‌کند در مورد خودش به جرأت می‌تواند بگوید ۷۰ درصد دیالوگ‌ها داخل متن نبوده و کاملا بداهه اتفاق افتاده است.

ادعای یکی از بازیگران سریال «خوشنام»: ۷۰ درصد دیالوگ‌ها در فیلمنامه نبود!

بازیگر نقش فریدون در سریال «خوشنام» که این شب‌ها از شبکه اول سیما در حال پخش است، درباره هم‌بازی شدنش با هومن حاجی‌عبداللهی در این مجموعه و چگونگی پیوستنش به گروه گفت: «راستش با هومن دوستی خیلی قدیمی داریم اما هیچ‌وقت سر یک کار مشترک با هم، همبازی نبودیم. در سریال «خوشنام» اولین بار بود که با هم بازی کردیم و مقابل هم قرار گرفتیم. ماجرای پیوستن به گروه «خوشنام» هم برایم خیلی مفصل بود؛ به دلیل اینکه من قصد داشتم برای مدتی سریال کار نکنم اما بنا بر یکسری مسائل شخصی تصمیم بر این شد که دوباره سریال کار کنم. آخرین سریال من مجموعه طنز «آخر خط» بود که دو، سه سال گذشته آن را کار کردم و بعد از آن واقعا نمی‌خواستم فعلاً برای تلویزیون سریال کار کنم اما بنا بر تصمیماتی، به پروژه پیوستم، ضمن اینکه خیلی دوست داشتم با آقای نجف‌زاده (کارگردان) کار کنم چون با ایشان یک رفاقت دیرینه داشتم و در نهایت این اتفاق میسر شد.»

او سپس به ایفای نقش «فریدون» در «خوشنام» و جذابیت‌هایی که این کاراکتر برایش داشت، اشاره کرد.

جمشیدی‌فر گفت: «کاراکتری که در «خوشنام» بازی می‌کنم، فکر می‌کنم تا به حال در هیچ سریالی تجربه‌اش نکردم. راستش از همان روز اول که این کاراکتر را با متن خواندم، دیدم تکلیف این شخصیت کاملا مشخص است و اصلاً معلوم بود که بیشتر بار کمدی کار را باید خودش پیش ببرد؛ بنابراین تمام تلاشم را کردم تا این اتفاق میسر شود و خدا را شکر فکر می‌کنم این اتفاق افتاد.»

بازیگر سریال‌های «سه دونگ سه دونگ»، «عید امسال»، «خانه اجاره‌ای» و «بچه مهندس» همچنین در پاسخ به اینکه خودش چه نظری درباره سریال رمضانی «خوشنام» دارد؟ اظهار کرد: «ما تمام تلاشمان را کردیم، منظور از ما جمع بازیگران است نه فقط من و هومن، بلکه همه بچه‌ها تمام تلاش خودمان را به کار بستیم تا یک کار خوب به مخاطبان ارائه بدهیم. بیس اصلی قصه، تقریباً بیس جذابی است ولی وقتی ما بیاییم آن را بخش بخش کنیم و موشکافانه به آن نگاه کنیم، اساسا یکسری ایرادات و اشکالاتی داشته، به هر حال ما همیشه چه در سینما و چه در تلویزیون در بخش قصه کمی ضعیف هستیم که این اتفاق به خاطر نوع نگرشمان به جامعه، نوع سیاست‌هایی که وجود دارد و همچنین نوع سلیقه‌ها و اختلاف نظرهاست.»

جمشیدی‌فر در ادامه همین صحبت‌هایش تصریح کرد: «اگر بخواهیم درباره قصه صحبت کنیم باید خیلی گسترده‌تر بحث کنیم؛ به همین خاطر من فکر می‌کنم «خوشنام» هم از این قاعده واقعا مستثنی نبود، با این حال ما تمام تلاشمان را کردیم که براساس بیسی که داریم بتوانیم اتفاقات درستی را در این کار رقم بزنیم. در حال حاضر هم که حدود ۱۰ قسمت از کار پخش شده، شاید بیشتر موقعیت‌ها حداقل در مورد خودم به جرأت بگویم ۷۰ درصد دیالوگ‌ها داخل متن نبوده و کاملا بداهه اتفاق افتاده است. ما با بچه‌ها ساعت‌ها نشستیم و مشورت کردیم تا بتوانیم قصه را جذاب‌تر کنیم؛ بنابراین اکثر دیالوگ‌ها در «خوشنام» کاملاً بداهه هستند.»

سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. حمید لولایی، شهره لرستانی، هومن حاجی‌عبداللهی، سحر ولدبیگی، عباس جمشیدی‌فر، فریده سپاه‌منصور، نیلوفر رجایی‌فر، امیر غفارمنش، مهران رجبی، امیر کربلایی‌زاده، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، خسرو احمدی، رضا فیاضی و ... از بازیگران «خوشنام» هستند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۹۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت