جبلی: سریال سلمان فارسی مصداق جهاد تبیین است/ پیشرفت ۳۳ درصدی اثر

رییس صداوسیما در پشت صحنه سریال سلمان فارسی با مهم خواندن جایگاه ساخت این سریال گفت: این اثر استاد میرباقری و همکاران‌شان مصداق جهاد تبیین به شمار می‌رود.

جبلی: سریال سلمان فارسی مصداق جهاد تبیین است/ پیشرفت ۳۳ درصدی اثر

پیمان جبلی روز پنجشنبه با سفر به شاهرود در جریان ساخت سریال فاخر سلمان فارسی قرار گرفت. رئیس رسانه ملی بعد از حضور در لوکیشن کلیسای دمشق و مشاهده برداشت چند پلان به داوود میرباقری و عوامل مختلف سریال خسته نباشید و خدا قوت گفت.

 

جبلی سپس در سخنانی با اشاره به سومین حضورش در پشت صحنه سریال سلمان فارسی این اثر را خاص خواند و تاکید کرد: کاری که داوود میرباقری انجام می‌دهد صرفاً خلق یک اثر نمایشی تلویزیونی نیست بلکه اثری برای تقویت حافظه تاریخی ایرانیان است تا بدانند چه جایگاهی در میان یاران پیامبر و صدر اسلام داشته اند.  

 

وی با اشاره به ابعاد بین‌الادیانی داستان سلمان فارسی و حضور بازیگران بین‌المللی در این سریال، این اثر را دارای ارزش و بردی جهانی خواند و گفت: این کار استاد میرباقری و همکاران‌شان مصداق جهاد تبیین به شمار می‌رود چون همه کارهایی که او به نام خودش در تاریخ ثبت و عرضه کرده نمایش افتخارات ایران است. رئیس سازمان صداوسیما ابراز امیدواری کرد این سازمان به عنوان خدمتگزار هنرمندان بتواند با حمایت مستمر و دنباله دار به ساخت سریال، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کمک کند.

 

رئیس سازمان صدا و سیما سریال سلمان فارسی را کارگاه آموزشی بزرگی برای اهالی هنر خواند که قطعاً نقش بسزایی در ارتقای سطح کمی و کیفی هنر نمایش کشور خواهد داشت.  

 

جبلی، سریال سلمان فارسی را دارای ابعاد متنوع در حوزه‌های فرهنگ جهانی، تمدن ایرانی و ارتقای هنر ملی معرفی کرده و از همت عوامل این سریال قدردانی کرد.  

 

داوود میرباقری، نویسنده و کارگردان سریال سلمان فارسی نیز با خوشامدگویی و ابراز تشکر و خرسندی از حضور جبلی گفت: این سریال کار پیچیده‌ای است که جغرافیای عظیم داستانی و تاریخی را شامل می‌شود و روایتگر هجرت سلمان برای یافتن حقیقت است.

 

میرباقری با اعلام ساخته شدن حدود ۳۳ درصد سریال که شامل فصل میانی آن یعنی فصل بیزانس است، گفت: در این فصل بازیگران مختلفی از یونان، ارمنستان، مراکش و تونس در کنار بازیگران ایرانی جلوی دوربین رفته‌اند که در زمان پخش سریال می‌توانند نقش چشمگیری در دیده شدن جهانی آن داشته باشند.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های رسانه ملی، ساخت بخش‌های پایانی فصل بیزانس به زودی پایان یافته و تصویربرداری فصل ایران و سپس حجاز انجام شود.

 

جبلی در این دیدار که با همراهی جواد رمضان‌نژاد، رئیس مرکز سیمافیلم و حسین قرایی، مدیرکل روابط‌عمومی رسانه ملی و جمعی از همراهان مانند شهردار و رئیس شورای شهر شاهرود انجام شد از بخش‌های مختلف لوکیشن کلیسای دمشق بازدید کرده و سپس قسمت‌هایی از سریال را که در این لوکیشن تصویربرداری شده بود، مشاهده کرد.

 

 

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه دیدار خود به لوکیشن قسمت دریایی‌های سریال سلمان فارسی شامل بخش دریاچه، کشتی‌ها و غار رفت و از ایجاد ظرفیت‌های گردشگری جدید برای شهر شاهرود به واسطه ساخت سریال سلمان فارسی ابراز خرسندی کرد.

 

جبلی در آخرین مرحله دیدار از پشت صحنه سریال سلمان فارسی، نشستی صمیمانه با عوامل سریال داشت و دستوراتی برای تسهیل هر چه بیشتر کار به مسئولان سیمافیلم داد.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۳۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت