تعداد خبرنگاران بازداشتی زیاد نیست

وزیر ارشاد درباره پیگیری وضعیت خبرنگاران بازداشتی گفت: تعدادشان زیاد نیست، حوزه معاونت مطبوعاتی را در این خصوص مامور کردیم. این دوستان را همه می‌شناسیم و اگر خطایی هم کرده باشند تلاش می‌کنیم تا برطرف شود.

تعداد خبرنگاران بازداشتی زیاد نیست

محمدمهدی اسماعیلی، درباره وضعیت هنرمندانی که در حوادث اخیر کشور موضع‌گیری داشته‌اند و برخی با محدودیت‌هایی روبرو شده‌اند، گفت: بنای‌ما این است که فضای عمومی کشور را به سمت آرامش هدایت کنیم و هر اقدامی که این فضای آرامش را دچار خدشه کند، از نظر ما مردود است.

بخش هایی از اظهارات اسماعیلی را در ادامه می خوانید:

تصمیمی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌گرفته شده و ما بر آن مصمم هستیم این است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری عادی‌سازی شود و بحث‌هایی که مطرح می‌شود، اخلالی در معیشت هنرمندان ایجاد نکند. امروز جشنواره فیلم‌های کوتاه در حال آغاز شدن است و فعالیت‌‌ها عادی‌سازی می‌شود و انشاالله ما به دنبال توسعه فضای آرامش هستیم. 

ما محرم و صفر را داشته‌ایم که تقریبا اکثر برنامه‌های فرهنگی و هنری تعطیل بودند، تمام هنرمندان آماده بودند تا وارد فضای جدید شوند؛ یعنی در ماه ربیع الاول و ماه شادی آغاز به کار کنند، ما همه مجوزها را داده بودیم اما یک‌دفعه با این تحولات و ناآرامی‌های اخیر مواجه شدیم؛ چه کسی در این میان ضرر کرد؟ بخش فرهنگ و هنر کشور هزینه داد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق ماموریت‌هایی که خودش دارد در این موضوع وارد شده و با مجموعه‌های دیگر همکاری نزدیک داشته است. ما بنا داریم از حقوق همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر حمایت کنیم. اصرار می‌کنیم به صورت حداکثری از خدمات عمومی این افراد استفاده کنیم. 

درباره رسیدگی به وضعیت خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه که در بازداشت هستند، تعدادشان زیاد نیست، حوزه معاونت مطبوعاتی را در این خصوص مامور کردیم و دستگاه‌های امنیتی هم واقعا همکاری می‌کنند.

اگر مواردی باشد که فقط اطلاع‌رسانی باشد، قطعا دچار محدودیت نخواهند شد. موضوع این است که این دوستان را همه می‌شناسیم و اگر خطایی هم کرده باشند، تلاش می‌کنیم برطرف شود.
منبع: اقتصاد آنلاین
کد مطلب: ۳۶۳۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت