تهیه کننده «خوش نمک» توضیح داد:

این برنامه کپی «خندوانه» است؟

تهیه کننده «خوش نمک» که این روزها از شبکه نسیم روی آنتن می رود، درباره این برنامه که از سوی برخی عنوان می شود، شبیه به «خندوانه» است، تاکید می کند که «خوش نمک» کاملا مستقل است و از الگوی از پیش‌آماده‌ای استفاده نکرده است.

این برنامه کپی «خندوانه» است؟

مقداد مومن‌نژاد ـ تهیه‌کننده برنامه «خوش نمک» شبکه نسیم ـ درباره اینکه یادآوری بازی، سرگرمی و ورود به چنین قالبی در برنامه‌سازی پیش از این هم در تلویزیون و به ویژه در برنامه «خندوانه» دیده شده است؛ «خوش‌نمک» چه اندازه از افتادن به ورطه تکرار دور بوده و چه نوآوری هایی داشته؟ به ایسنا گفت: خیلی اوقات برنامه‌های تلویزیونی در طرح، دکور، محتوا و حتی استفاده‌شان از هنرمندان محبوب، شبیه به هم و بعضا تکراری به نظر می‌رسند و در بسیاری مواقع از برنامه‌های خارجی الگوبرداری می‌کنند اما بیننده با تماشای چند قسمت از «خوش‌نمک» به این نتیجه خواهد رسید که این برنامه در هیچ زمینه‌ای، یعنی نه در طرح، نه دکور و نه در ترکیب بازی‌ها از الگوی ازپیش‌آماده‌ای استفاده نکرده و این برنامه کاملا مستقل شکل گرفته است.

وی درباره اینکه در طراحی بازی‌های «خوش نمک» چه میزان سنت و مدرنیته را تلفیق کرده‌اند و اینکه بازی‌های ایرانی و نوستالژیک انتخاب سازندگان بوده یا ارائه و الگوبرداری از نمونه‌های خارجی هم مهم است؟ توضیح داد: هر دو مولفه برای ما مهم بود اما اصلی‌ترین شاخصه در «خوش‌نمک» فرهنگ ایران و ایرانی است. هرچند در عین حال باید از بازی‌ها و محتوای به‌روز هم بهره می‌بردیم تا بتوانیم همه سلایق را دربربگیریم؛ بنابراین هم رگه‌های سنتی در بازی‌ها به چشم می‌خورد، هم حال و هوای مدرن.

تهیه کننده «خوش نمک» درباره اینکه آیا گزینه‌های دیگری هم برای اجرا در نظر داشته اند و انتخاب مجری کمتر شناخته شده برای این برنامه ریسک نبوده است؟ توضیح داد: گزینه‌های دیگری هم برای اجرا در نظر داشتیم اما ریسک و چالش‌های سر راه انتخاب مجری در دو زمینه بودند؛ اولی اینکه مجری برنامه توانایی خنداندن مردم را داشته باشد و بعدی اینکه بتواند در چهارچوب هنجارهای تلویزیونی قرار بگیرد که این چالش‌ها در صورت انتخاب هر شخصی غیر از میلاد صالح‌پور هم به ناچار وجود داشت. بله گزینه‌های دیگری هم داشتیم ولی در نهایت گروه ایده‌پردازی و کارگردانی بر سر انتخاب میلاد صالح‌پور به توافق رسیدند.

این برنامه کپی «خندوانه» است؟

مومن نژاد درباره استودیو و طراحی صحنه برنامه که تقریبا مینیمال است، درباره اینکه آیا فکر نمی‌کند این برنامه با استفاده از ابزارهای متنوع در بازی امکانات بهتر و بیشتری را در کار فراهم می‌کند؟ اظهار کرد: حتما همین طور است اما اساس شکل‌گیری این برنامه بر سادگی است تا نشان دهد با ساده‌ترین ابزار هم می‌توان خندید و خنداند.

وی درباره اینکه بهتر نیست تعداد تماشاگران حاضر در برنامه بیشتر باشد و اینکه آیا ارتباط بیشتر مجری و شرکت‌کنندگان با تماشاچیان به رونق برنامه و ارتباط با بیننده کمک نمی‌کند؟ بیان کرد: قطعا حضور تماشاگران بیشتر در استودیوی برنامه می‌تواند موجب هیجان مضاعف شود و حس شادی بیشتری به شرکت‌کنندگان، مجری و حتی بینندگان داخل خانه منتقل کند، اما با توجه به ظرفیت دکور، برای پذیرش تماشاگران بیشتر دچار محدودیت هستیم. علاوه بر اینکه با توجه به تعداد بالای کلاکت، هماهنگی تعداد زیاد تماشاگران کار دشواری خواهد بود.

این برنامه کپی «خندوانه» است؟

 «خوش‌نمک» یک مسابقه کمدی به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد و مسعود رجبیان، کارگردانی امیر طهرانی و اجرای میلاد صالح‌پور است که پخش آن از سه‌شنبه، بیست و ششم اردیبهشت ماه آغاز شده است؛ این مسابقه روزهای سه‌شنبه تا جمعه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

«خوش نمک» در دو فصل ۳۵ قسمتی در حال تولید است و در هر قسمت از این مسابقه پنج شرکت‌کننده، از شهرها و روستاهای دور و نزدیک با هم رقابت می‌کنند. در پایانِ هر قسمت یک نفر که بیش از همه موفق به خنداندن تماشاچیان حاضر در سالن شده و آرای بیشتری از حضار کسب کرده باشد به مرحله بعدی راه پیدا خواهد کرد. همچنین کسی که کمتر از همه لبخند به لب تماشاچیان آورده باشد به‌عنوان خوش‌نمک آن قسمت انتخاب می‌شود. هدف اصلی «خوش‌نمک» به گفته تولیدکنندگان آن خلق لحظاتی خوش برای مردم ایران و جا انداختن فرهنگ شوخ‌طبعی و پذیرش شوخی است.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۸۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت