گوینده نوستالژی دهه ۶۰: رادیو نان ندارد

گوینده برنامه «شب بخیر کوچولو» گفت: کسانی که می‌خواهند وارد رادیو شوند باید صبور باشند، به خصوص در رادیو نانی که برخی شاید به دنبالش باشند، دست یافتنی نیست ولی برای آنان که عشق دارند قصه فرق می‌کند.

گوینده نوستالژی دهه ۶۰: رادیو نان ندارد

مریم نشیبا در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای برای کسانی که می خواهند کار رادیویی کنند، دارد، اظهار داشت: توصیه می کنم اگر می خواهند به جهت مالی وارد این عرصه شوند بدانند که باخته اند اما اگر عشق دارند تشریف بیاورند و تستی از آنها گرفته می شود و اگر خدا بخواهد مسیری را طی می کنند و به خواسته شان می رسند.

وی افزود: در این مسیر باید صبور باشند به خصوص برای رادیو نانی که برخی شاید به دنبالش باشند، دست یافتنی نیست چرا که ساختار و مدل این است ولی برای آنان که عشق دارند قصه فرق می کند. البته در تلویزیون دستمزدها، نوع و فرم کار شکل دیگری است و تفاوت دارد ولی در رادیو فقط عشق است.

گوینده برنامه گلبانگ در توضیح حال و احوال این روزهای خود بیان کرد: مادری دارم که ۲۱ اسفندماه سال گذشته ۹۹ سالگی اش تمام و وارد ۱۰۰ سالگی شد و من این روزها با یک نوزاد ۱۰۰ روزه طرف هستم و می توانید تصور کنید که نگهداری از ایشان تا چه اندازه می تواند مشکل باشد آن هم با توجه به این که خودم اردیبهشت امسال وارد ۷۸ مین سال زندگی ام شدم.

نشیبا اظهار داشت: اگر بگویم سلامت روحی ندارم کسی باور نمی کند چون در ارتباط با مردم تلاش می کنم خودم را سلامت و خوب نشان بدهم اما دارو مصرف می کنم و سلامت جسمی ام هم این گونه است که چون حدود ۱۰ عمل بر بدن من صورت گرفته گذران امور برایم بسیار دشوار است اما نهایتا شکر می کنم که توفیق الهی نصیبم شده است که نگهدار مادرم باشم.

این گوینده پیشکسوت در پاسخ به این سوال که چه احساسی از اقبال مردم نسبت به خود دارد، بیان کرد: عشق است و من با خودم می گویم خدا مگر من چه دارم که مردم این گونه به من توجه می کنند؟ هرجایی که میروم به من لطف دارند؛ مثلا فروشگاه می روم می خواهند لطف کنند و از من پول نگیرند و من مجبور می شوم که بیشتر هم بپردازم.

170526004

وی افزود: محبت مردم به من عشق و لطف زندگی و حیات من است و نفس من به همین چیزها زنده است.

این گوینده تصریح کرد: برای مردم بهترین ها را آرزو دارم و امیدوارم نقاش بال پروانه ها پیوسته به همراه خودشان و عزیزانشان باشد. از لطف همه مردمی که ما را می نوازند ممنونم.

به گزارش ایرنا، مریم نَشیبی یا مریم نَشیبا (۱۳۲۵)، آموزگار و گویندهٔ رادیو و تلویزیون ایرانی است.

وی لیسانس جغرافیای اقتصادی دارد و از سال ۱۳۵۱ تا سال ۱۳۷۴ دبیر جغرافیا در دبیرستان بوده و کار گویندگی در رادیو و تلویزیون را از ابتدای سال ۱۳۵۷ آغاز کرده و صرف‌نظر از یک وقفهٔ پنج‌ساله، تاکنون ادامه داده‌است. نشیبا از سال ۱۳۷۴، پس‌از بازنشستگی از آموزش و پرورش، عمده فعالیت خود را بر گویندگی معطوف ساخته‌است.

وی، علاوه‌بر گویندگی خبر و همکاری با برنامه‌های روزانه و هفتگی، اجرای برنامهٔ «شب‌بخیر کوچولو» را به‌صورت شبانه از سال ۱۳۶۹ پی گرفته‌است. نَشیبا هم چنین مجری برنامه گلبانگ از رادیو ایران است و درزمینهٔ کار تلویزیونی نیز، ضمن گویندگی در برنامه‌های مستند علمی و آموزشی و برنامه‌های تلویزیونی سینما دو و سینما چهار، اجرای مجموعه‌های صداهای ماندگار و روز نوروز را برعهده داشته‌است.

گلبانگ یک برنامه رادیویی است که هر روز از رادیو ایران پخش می‌شود؛ این برنامه از اول فروردین ۱۳۷۸ تا به امروز از رادیو ایران به مدت سی دقیقه با پخش ترانه‌های درخواستی مردم روی آنتن میرود.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۹۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت