رای‌گیری برای توقیف جهان نیوز!

حسین انتظامی هشت دوه یعنی معادل ۱۶ سال نماینده رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات بود و در آن دوره قرار شده بود تا روزنامه جهان نیوز توقیف شود اما تنها با یک رای این اتفاق رخ نداد.

رای‌گیری برای توقیف جهان نیوز!

حسین انتظامی هشت دوره یعنی معادل ۱۶ سال نماینده رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات بود و خودش روایت می‌کند خاطرات زیادی از آن دوران دارد و اگر بخواهد آن‌ها را مکتوب کند مخصوصا همان دو سالی که رامین معاون مطبوعاتی بود، خودش یک کتاب می‌شود.

با هر تفسیری انتظامی یکی از اقدامات نمادین و ارزشمند روحانی را زمانی می‌داند که ایشان نماینده مطبوعات را به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد انتخاب کرد و به همین دلیل انتظامی تا مدتی نماینده مطبوعات و در عین حال معاون وزیر بود.

او در روایت آن روزگار در کتاب «پرگار» می‌نویسد: «تا پیش از آقای جنتی، معمولاً وزرای فرهنگ به طور مرتب در جلسات شرکت نمی کردند و معاون مطبوعاتی به نیابت از وزیر عملاً رئیس هیئت و دارای حق رأی بود؛ اما خرق عادتی که آقای جنتی کرد این بود که به دلیل اهمیت قائل شدن دولت برای رسانه ها شخصاً و از ابتدا تا انتهای جلسه حضور داشت این رویه در وزرای بعدی آقایان دکتر صالحی امیری و دکتر عباس صالحی هم ادامه یافت. در یکی از جلسات، صحبت توقیف جهان نیوز شد مطالب نادرست و تندی علیه دولت زده بود.»

او درباره توقیف جهان نیوز و رای گیری آن نوشت: «بعد از بحث و بررسی، کار به رأی گیری رسید: سه موافق و سه مخالف. رأی من به عنوان رأی هفتم تعیین کننده بود خصوصی به آقای جنتی گفتم اگرچه موضع دولت و شما بر توقیف است من نماینده مطبوعات هستم و در این سالها معمولاً با توقیف مخالف بوده ام و اجازه می خواهم نظر خود را اعلام کنم. ایشان با بزرگواری گفت: بله تو در این جلسه معاون من نیستی و هر جور، نظر خودت است رأی بده این واکنش و درک و رفتار آموزنده از آن جهت ارزشمندتر است که آقای جنتی جزو معدود مدیران قاطع است و چنین مدیرانی معمولاً برای حفظ انسجام سازمانی اجازه نمیدهند هر مدیر، آتش به اختیار باشد.»

کتاب«پرگار» شامل عناوینی از جمله یارانه مطبوعات و جنجالهای مرتبط، قطع حمایت از رسانه های دولتی (حکومتی)، دولت الکترونیک، شفافیت، طرح رتبه بندی رسانه ها، حوادث هیئت نظارت بر مطبوعات، میثاق اخلاق حرفه ای روزنامه نگاران، طرح های اجرا شده، الکترونیکی، برکناری یا کنارگیری از معاونت مطبوعاتی، تشکل ها. صنفی، زیست مسائلی، سامانه اطلاعات و فروش بلیت سینما، با تهیه‌کنندگان و کارگردانان، که درباره فیلم‌هایی چون رحمان۱۴۰۰، مطرب، مولد و خانه پدری اتفاق افتاد، هنر و تجربه، فیلم‌های توقیفی، طرح‌های تقسیم‌بندی سنی، مسائل سازمان سینمایی جشنواره حواشی فیلم فجر از آن جمله است. صفحات ۱۰۸ تا ۱۱۷ این کتاب هم با عنوان برادرکشی به ماجرای شبکه نمایش خانگی می‌پردازد که این روزها دوباره مورد بحث قرار گرفته است.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۶۹۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت