جنگ غزه، حمایت مالی براندازان را کاهش داد

پشت پرده تعطیلی شبکه منوتو؛ کارفرما مشغول جنگ است

رژیم صهیونیستی حالا بیش از یک ماه است که گرفتار جنگ است؛ در ایران حالا نه خبری از هک سایت‌ها است و نه خبری از خراب‌کاری‌های گذشته، انگار دیگر پولی برای ادامه حیات شبکه‌های معاند فارسی‌زبان هم باقی‌ نمانده است‌!

پشت پرده تعطیلی شبکه منوتو؛ کارفرما مشغول جنگ است

پس از عملیات طوفان الاقصی و از وقتی که رژیم صهیونیستی درگیر جنگ شده و مشغول بمباران غزه است، دیگر نه خبری از هک سایت‌ها در ایران است، نه اتفاق تروریستی در مرزهای کشورمان رخ داده، نه تجمع اعتراضی خاصی در اقصی نقاط ایران همزمان با فرارسیدن سالگردهای درگذشتگان سال قبل مشاهده شد، نه حتی دیگر شاهد موج مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران هستیم، جالب‌تر اینکه امروز هم منوتو بیانیه‌ای داده و در چند صفحه، توضیحاتی دوپهلو در مورد فشار مالی شدیدی که تحمل می‌کند منتشر کرده و در لفافه خبر داده که به زودی تعطیل می‌شود!

همزمانی این همه موضوع قطعا از سر اتفاق نیست و نیاز به تفکری جدی دارد. سوالی که ایجاد می شود این است که چطور می شود با درگیر شدن اسراییلی‌ها در غزه، دیگر خبری از هیچ یک از این اتفاقات نیست؟

رد پای موساد در بسیاری از اتفاقات مختلف در ایران، موضوع جدیدی نیست، اما با این فکت‌ها می‌شود با تامل بیشتری در خصوص وقایع اخیر فکر و صحبت کرد. 

به نظر می‌رسد کارفرمای اصلی حوادث در ایران تا وقتی درگیر مسائل و بحران‌های خود باشد، در ایران هم خبری از حادثه جدید نخواهد بود و روزهای آرامی را سپری می‌کنیم. مشابه چنین تجربه‌ای را در خصوص ایران اینترنشنال هم دیدیم، شبکه‌ای که توسط سعودی‌ها تغذیه می شد و با بهبود روابط ایران و عربستان، کارفرمایش تغییر کرد و کرکره‌ها تا حد زیادی پایین کشیده شد.

در خصوص منوتو و روندی که در این سال‌ها داشته هم نباید فراموش کنیم که چطور این شبکه جای پایی در جامعه برای خود باز کرد، شبکه‌ای که ابتدا با ویژه برنامه‌های صرفا تفریحی و سرگرمی خود را برند کرد و تمرکزش را با هزینه‌ای سنگین روی گوگوش آکادمی و بفرمایید شام و ... گذاشت. بعدتر زمانی که خیالش از بابت مخاطب و اعتمادسازی راحت شد، سمت و سویی تاریخی سیاسی گرفت و با پخش مستندهای دروغین، به تحریف تاریخ پهلوی در ایران پرداخت و در قامت یک اپوزیسیون ظاهر شد. 

در این میان اما منوتو فقط در قامت یک شبکه سیاسی ظاهر نشد و با پخش برنامه‌های مستمر در حوزه دگرباشان، به دنبال تطهیر انحرافات جنسی و عادی‌سازی آن در جامعه ایرانی هم بود.

سرانجام این شبکه اما به شکل کمدی، روند مضحمل شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور را نمایان می‌کند. سرانجامی که البته از ابتدا هم قابل پیش بینی بود، اما این وسط مهره های کوچکی همچون احسان کرمی بازی خوردند و به مخمصه افتادند و حالا در مسیری غیر قابل بازگشت قرار گرفته‌اند.

منبع: خبر فوری
کد مطلب: ۳۷۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت