رسول صدرعاملی : «بر سرخاک»، مستند مهمی است

همزمان با اکران آنلاین مستند «بر سرخاک» به کارگردانی محسن خان جهانی، برخی از فیلم سازان از جمله رسول صدرعاملی به تماشای این فیلم نشستند.

رسول صدرعاملی : «بر سرخاک»، مستند مهمی است

رسول صدرعاملی کارگردان «من ترانه پانزده سال دارم»، «دختری با کفش های کتانی» پس از تماشای مستند «بر سرخاک» گفت: مستند «بر سرخاک» که این روزها اکران آنلاین شده، مستند مهمی است و دوستش دارم.

او ادامه داد: این مستند یکی دیگر از مستندهای تکان دهنده محسن خان جهانی است ، او در این مستند مخاطبش را وادار می کند که متوجه شرایط زیست محیطی اطرافش بشود و متوجه باشد که فجایع و تراژدی‌های هولناکی در اطرافش در حال وقوع  است که آنها را نادیده می گیرد و از کنارش می‌گذرد.

صدرعاملی با اشاره به سوژه مستند بر سرخاک که درباره فرسایش خاک است، خاطرنشان کرد:با تماشای این مستند، متوجه می شویم آنچه در زمین، خاک و محیط زیست مان در حال اتفاق افتادن است و همگی به بقای انسان مربوط است را باید بر روی آن تعمل کنیم.

او یادآور شد: مستندهای خان جهانی را چند سالی هست که دنبال می کنم، از او مستندهای سیاسی، ژورنالیستی و تاثیرگذاری را به خاطر می آورم، به نظرم فضا و جهان فیلم مستند در سرزمین ما مظلوم است و اهمیت آن درک نشده است. بنابراین فیلم سازی مثل او کمتر شناخته شده اند.

این کارگردان گفت: فیلم سازی چون محسن خان جهانی،سراغ سوژه های صرفا کنجکاو برانگیز و جذاب نمی رود ، او هدفمند  و جدی تلاش می کند، دنیای را به تصویر بکشد که ما را به تعمل وادارد. و هشدار جدی باشد برای ما و متولیان جامعه و در عین حال چنین آثاری در دنیا هم مورد توجه قرار خواهند گرفت.

او ادامه داد: کارگردان مستند "بر سر خاک" بسیار صبورانه و هنرمندانه وقت گذاشت و کاملا واضح است که تلاشی برای تحقیقات و پژوهش این کار انجام داده و امیدوارم مخاطبان جدی سینما، این فیلم ساز و بقیه فیلم سازان جدی سینمای مستند را دنبال کنند و برای دیدن کارهایش وقت بگذارند.

صدرعاملی گفت: فیلم سازان جدی سینمای مستند، هرگز به دنبال جنجال، حاشیه، فرش قرمز و دیده شدن نیستند. به همین دلیل به حمایت مخاطب جدی نیاز بیشتری دارند. بنابراین فیلم های چون "مستند بر سرخاک" را باید دید و درباره اش بحث  و گفتگو کرد.

 

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۵۵۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت