امین حیایی: فیلم برف آخر، ایمانم را قوی‌تر کرد/ امیدوارم اوضاع محیط‌بانان کمی بهبود پیدا کند

امین حیایی معتقد است فیلم سینمایی «برف آخر» کار بسیار سنگینی بود و باعث شد ایمانش بسیار قوی‌تر شود.

امین حیایی: فیلم برف آخر، ایمانم را قوی‌تر کرد/ امیدوارم اوضاع محیط‌بانان کمی بهبود پیدا کند

از ژانر کمدی گرفته تا ملودرام، چهره این بازیگر را دیده‌ایم. هنرمندی توانمند که کارکترهایش را به بهترین صورت ایفا می‌کند؛ امین حیایی، بازیگری که در چهلمین جشنواره فیلم فجر نقش یک محیط‌بان را در فیلم «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی ایفا می‌کند.

این هنرمند آخرین بار درسی و ششمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «درخونگاه» نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر مرد شده بود.

به دلیل حضور این بازیگر پس از چهار سال در جشنواره فیلم فجر، به گفت‌وگو با امین حیایی پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

نقش شما در «برف آخر»، کاملا تازه بود و سرمای هوا هم چالش‌های زیادی برای شما داشت، دراین باره بگویید.

بله. کاملا برای من تازه بود و چالش‌های زیادی داشت تا بتوانم در لحظه، ایفای نقش کنم. فقط می‌توانم بگویم هم‌دلی و عشقی که در گروه بود باعث شد تا ما این فیلم را بسازیم و گرنه آن پنج ماه می‌توانست شرایط سختی را برای تمام اعضای گروه فراهم کند اما خوشبختانه به خیر گذشت. مهم‌ترین اتفاقی که در این فیلم برای من افتاد، این بود که ایمانم را بسیار قوی‌تر کرد.

میزان استقامت بدنی در انتخاب شدن شما برای این نقش چه قدر تاثیرگذار بود؟

استقامت و شرایط بدنی برای این نقش خیلی تاثیر گذار بود، باید آن برف و سرما را تحمل می‌کردیم.

شما در کارهای پلیسی هم حضور داشتید و امسال هم فیلم‌هایی در این زمینه داریم، چگونه می‌توانیم دو ژانر جنایی و اکشن را در سینمای کشور ارتقاء دهیم؟

باید فیلم‌های زیادی در این زمینه ساخته شود تا به تکنیک و کیفیت لازم برسیم و بتوانیم در این حوزه مخاطبان بیشتری جذب و با فیلم‌های خارجی رقابت کنیم. ما یک خانواده هستیم باید پشت هم بایستیم تا اوضاع سینما روز به روز بهبود پیدا کند.

در نشست خبری فیلم به این موضوع اشاره کردید که احسان علیخانی این روزها مشغول ساخت «عصر جدید» است، در این‌باره بفرمایید و آیا شما هم به عنوان داور در آن حضور دارید؟

در حال آماده‌سازی فراخوان فصل جدید هستند تا آن را منتشر کنند، داورها هم هنوز مشخص نیستند، احتمالا در این فصل تغییر کنند.

 سرنوشت اکران «قاتل و وحشی» چه شد؟

این فیلم فعلا مشکل ممیزی دارد که باید به آن رسیدگی شود، امسال هم به سازندگان یک امیدی داده شد ولی متاسفانه نتوانست در جشنواره وارد شود. این فیلم در زمان مناسب خودش اکران خواهد شد. هر چیزی زمانی دارد و احتمالا خداوند یک صبری برای این فیلم خواسته است.

ساخت فیلم و سریال‌هایی درباره محیط زیست و محیط‌بانان، تا چه اندازه می تواند به این عرصه آسیب‌پذیر کمک کند؟

آینده این محیط زیست باید برای ما مهم باشد، ما روی همین کره خاکی زندگی می‌کنیم اگر قرار است به حیات ادامه دهیم، باید آینده آن برای ما اهمیت داشته باشد. ما به همه منابع طبیعی‌مان آسیب می‌زنیم بدون این‌که حواس‌مان به آینده آن باشد. ساخت فیلم و سریال شاید این آگاهی را افزایش دهد. امیدواریم که نشان دادن این موضوعات به وضعیت محیط‌بانان هم کمک کند و امیدوارم بُرد تبلیغاتی این فیلم به قدری باشد که مردم این فیلم را ببینند و اوضاع محیط‌بانان هم کمی بهبود پیدا کند.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۵۷۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت