چرا نمایش فیلم «مرگ روی نیل» در کویت و لبنان ممنوع شد؟

لبنان و کویت اکران فیلم «مرگ روی نیل» کنت برانا را به دلیل بازی گل گدوت بازیگر اسراییلی در آن ممنوع کردند.

چرا نمایش فیلم «مرگ روی نیل» در کویت و لبنان ممنوع شد؟

کویت و لبنان اکران فیلم «مرگ روی نیل» را در اعتراض به نقش‌آفرینی گل گدوت در این فیلم اکران نمی‌کنند.

گل گدوت بازیگر متولد اسراییل پیش از اینکه به عنوان مدل و بعد بازیگر وارد عرصه شود، ابتدا ۲ سال در ارتش رژیم صهیونیستی عضویت داشته است.

پیش از این لبنان و قطر در ماه می سال ۲۰۱۷ اکران فیلم «زن شگفت‌انگیز» را به دلیل بازی این بازیگر ممنوع کرده بودند. بعد هم «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در لبنان ممنوع شد اما سالن‌های سینماهای کویت در آن زمان به دلیل پاندمی بسته بودند.

«مرگ روی نیل» در دیگر کشورهای خاورمیانه قرار است از همین آخر هفته اکران شود. لبنان و کویت نیز دلیل جدیدی برای ممنوع کردن این فیلم ارایه نکرده‌اند.

دیلی میل که نخستین منبعی بود که این خبر را منتشر کرد با ارجاع به روزنامه کویتی «القبس» اعلام کرده این فیلم کنت برانا که با اقتباس از داستانی از آگاتا کریستی ساخته شده به دلیل اعتراض‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به حضور این بازیگر شده، ممنوع شده است.

این روزنامه همچنین نقل‌قولی از یکی از مقامات رسمی لبنان کرده که گفته است با نمایش فیلمی که عضوی از ارتش اشغالگر صهیونیست در آن بازی کرده باشد هرگز موافقت نخواهد شد.

گدوت بهار ۲۰۲۱ پس از درگیری اسراییل و حماس، بخش کامنت‌های توییترش را غیرفعال کرد. وی در واکنش به این درگیری‌ها نوشته بود: «کشورم وارد جنگ شده. نگران خانواده و دوستانم هستم. نگران مردم کشورم هستم. این یک دور باطل است که مدت‌هاست ادامه دارد. اسراییل شایسته زندگی به عنوان یک کشور امن و آزاد است. همسایگان ما نیز همین شایستگی را دارند. برای قربانیان و خانواده‌هایشان دعا می‌کنم، برای پایان این دشمنی دعا می‌کنم، دعا می‌کنم رهبرانمان راه حلی پیدا کنند که بشود در کنار هم با صلح زندگی کرد.»

از آنجا که در این پیام گل گدوت از واژه «همسایگان» استفاده کرد و حاضر نشد نامی از فلسطین ببرد این امر به نشانه حمایت او از حملات رژیم صهیونیستی به مسلمانان تلقی شد و انتقادهای بسیاری به وی وارد آمد. گدوت پس از آن این پست را حذف کرد.وی سال ۲۰۱۴ نیز در درگیری‌های غزه، به حماس انتقاد کرده بود.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۵۷۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت