ویلیام هرت بازیگر آمریکایی برنده اسکار درگذشت

هرت یکی از ستاره‌های دهه هشتاد هالیوود بود که طی سال‌های پس از آن هم چند نقش به یادماندنی داشت.

ویلیام هرت بازیگر آمریکایی برنده اسکار درگذشت

ویلیام هرت بازیگر برنده جایزه اسکار در ۷۱ سالگی از دنیا رفت.

پسر او این خبر را اعلام کرد و گفت هرت یک هفته پیش از تولد ۷۲ سالگی‌اش در میان خانواده به دلایل طبیعی درگذشت. وی سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود به سرطان مبتلا شده است.

هرت جایزه اسکار بهترین بازیگر را سال ۱۹۸۶ به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «بوسه زن عنکبوتی» دریافت کرد. او همچنین به خاطر بازی در «فرزندان یک خدای کوچک‌تر» و «اخبار تلویزیون» در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول نامزد دریافت اسکار شد و نامزدی بخش بازیگر مکمل را هم برای «تاریخچه‌ای از خشونت» کسب کرد.

هرت در سال ۱۹۵۰ به دنیا آمد و در دانشگاه به مطالعه الهیات پرداخت اما بعد به بازیگری رو آورد و سال ۱۹۷۲ وارد مدرسه جولیارد شد. پس از مجموعه‌ای از نقش‌های مختلف روی صحنه تئاتر، او نخستین نقش سینمایی‌اش را در فیلم ژانر وحشت «وضعیت‌های تغییریافته» کن راسل به دست آورد و پس از آن در دهه هشتاد میلادی تبدیل به یک ستاره بزرگ شد.

در دهه نود میلادی نقش‌های بزرگ موفق خیلی سراغ او نیامدند و هرت بیشتر متمرکز بر نقش‌آفرینی در فیلم‌های هنری از جمله «تا پایان دنیا» ویم وندرس، «کاناپه‌ای در نیویورک» شانتال آکرمن و «یک چیز حقیقی» کارل فرنکلین شد.

وی سال ۲۰۰۵ با نقش غیرمنتظره ریچی کیوزک رییس مافیا در فیلم «تاریخچه خشونت» ساخته دیوید کروننبرگ به موفقیت رسید و نامزد اسکار شد. سه سال بعد هم نقشی شاید حتی غیرمنتظره‌تر ایفا کرد و در دنیای سینماتیک مارول در سه فیلم مختلف در قالب شخصیت ژنرال تدیوس راس ظاهر شد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۵۸۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت