ادعاهای یک تهیه‌کننده‌، درباره‌ی افشاگری‌های اخیرِ آزار جنسی، در سینمای ایران

حسین فرح‌بخش تهیه‌کننده‌ی سینما، در گفتگو با برنامه‌ی سینما معیار، درباره‌ی آزار جنسی در سینمای ایران، ادعاها و مباحثی را مطرح کرد که با آن چه تا امروز در این باره شنیده‌ایم و خوانده‌ایم متفاوت است.

ادعاهای یک تهیه‌کننده‌، درباره‌ی افشاگری‌های اخیرِ آزار جنسی، در سینمای ایران

فرح‌بخش گفته:

- با دادن این بیانیه موافق نیستم و به نظرم اینگونه مسائل را اگر اتفاق  افتاد باید در زمان وقوع خودش اتفاق واکنش نشان داد نه اینکه ۱۰ سال از اتفاقی گذشته باشد و حرفی را به دروغ به کسی نسبت دهیم که فرد ثابت شده ای است و اهل این حواشی نیست.

- در همه حرفه ها آدم ناباب است و سینما هم از این مساله مستثنی نیست.

- نمی خواهم تهمت بزنم در این فهرست امضا کنندگان بیانیه برخی افراد با مقاصد سیاسی فعالیت دارند و حیثیت سینما را نشانه گرفته اند و نیم نگاهی هم به جشنواره کن دارند.

- بازیگری که مورد اتهام قرار گرفته را بالای ۲۰ سال است که می شناسم و می دانم پشت صحنه آن فیلم چه اتفاقاتی افتاده و مساله این طور نبوده، یک درگیری لفظی و اختلاف پیش آمده که حالا سر یک موضوعی برای انتقام و تلافی به این شکل مطرح شده است و من با همین بازیگر هم صحبت کردم خودش هم متعجب است.

- من با برخی از این خانم هایی که این بیانیه را امضا کرده اند (هم آنهایی که متاهل بودند و هم آنهایی که مجرد بودند) صحبت کردم و حرفه‌ای همگی شبیه به هم بود که به من گفتند ما را تحت فشار گذاشتند و ما نمی خواستیم امضا کنیم و وقتی از آنها راجع به صحت این صحبت ها سوال کردم قسم خوردند که ما چنین چیزی ندیده ایم!

- من با زبان روزه و رو به قبله می گویم که در طول چهار دهه فعالیت در سینما و ۶۰ فیلمی که ساختم حتی یک مورد اینچنینی هم در فیلم های خودم اتفاق نیوفتاده و در فیلم های دیگر هم به ندرت چیزی شنیدم و اگر هم موردی بوده برای آدم های چیپ و دسته چندم بوده است

- آنهایی که بیانیه را امضا کردند کار اشتباهی مرتکب شدند که اگر رو به روی من بنشینند من به آنها ثابت می کنم و حرفشان را پس خواهند گرفت، من منکر همه چیز و برخی مشکلات نمی شوم اما در حدی نیست که عده ای با مقاصد سیاسی کار را دست گرفتند و برخی هم از سر نادانی همراه آنها شدند و بعدا متوجه این اشتباه خود خواهند شد که شاید جبران آن سخت باشد!

سینمامعیار با اجرا و سردبیری امیرعباس صباغ و تهیه کنندگی محمدجواد طالبی پنجشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۰ بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش می شود.

 

منبع: کافه سینما
کد مطلب: ۳۵۸۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت