بابک کریمی نشان شوالیه‌ی شایستگی ایتالیا را دریافت کرد

روز گذشته در مراسم روز جمهوری ایتالیا در محل باغ سفارت ایتالیا در تهران، بابک کریمی بازیگر تحسین‌شده‌ی سینما در جشنواره‌های ایران و جهان و برنده ی خرس نقره‌ای جشنواره ی برلین، “نشان مجمع شوالیه های ستاره ی ایتالیا” را از دست جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در ایران دریافت کرد. این نشان توسط ریاست جمهوری ایتالیا به افرادی اعطا می‌شود که خدمات شایسته‌ای در زمینه ی اشاعه ی فرهنگ و هنر انجام داده باشند.

بابک کریمی نشان شوالیه‌ی شایستگی ایتالیا را دریافت کرد

بابک کریمی - فرزند نصرت کریمی کارگردان و بازیگر فقید و نامی سینمای پیش از انقلاب - از دوران نوجوانی به ایتالیا رفت و پس از تحصیلات و کارآموزی در سینمای ایتالیا و کشورهای دیگر عمدتا در مقام تدوینگر فعالیت کرد. وی از سال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» به ایران آمد و از آن پس در فیلم‌های متعددی در مقام بازیگر نقش‌آفرینی کرده‌ است.

سفیر ایتالیا در سخنانی که هنگام اعطای نشان شوالیه ایراد کرد از بابک کریمی به‌عنوان هنرمندی یاد کرد که پل ارتباطی میان سینمای ایران و سینمای ایتالیا است. کریمی پس از سپاسگزاری از سفیر و رییس جمهور ایتالیا بابت اعطای نشان شوالیه، گفت: «وقتی سی سال گذشته را مرور می‌کنم، می‌بینم که دلیل این ارتباط چندین ساله نیازی بود که شخصا برای ایجاد پیوند بین بخش ایرانی و ایتالیایی خودم داشتم. در واقع بیشتر جستجوی هویت شخصی خودم بود؛ سفر ۳۰ ساله‌ای که نتیجه‌ اش کارنامهٔ سینمایی من شده است.»

در این مراسم تعدادی از شخصیتهای فرهنگی مانند عکاس ایتالیایی روبرتو ویلّا، شهرام مکری، نسیم احمدپور، علیرضا شجاع‌ نوری، مهرداد اسکوئی، ماندانا کریمی، ا‌ٓنتونیا شرکا، رامین صدیقی و… حضور داشتند.

منبع: برنا
کد مطلب: ۳۶۰۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت