واکنش یک بازیگر زن به جنبش «می‌تو» در سینما

بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ابراز امیدواری کرد که کار انتخاب بازیگر با شایسته‌سالاری اتفاق بیفتد نه اینکه فکر کنیم یک عده محدود باید همیشه باشند. آزیتا ترکاشوند با اشاره به حواشی «می‌تو» گفت: برچسب آلودگی را برای سینمای ایران، ساختگی می‌دانم.

واکنش یک بازیگر زن به جنبش «می‌تو» در سینما

 آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به درخواست گروهی از سینماگران زن برای افشا و مقابله با آزار جنسی گفت: «مردان سینمای ایران شریف‌اند». او افزود: «نمی‌گویم هیچ اتفاقی نیفتاده اما آن‌قدر نیست که مجموعه سینما را تحت‌الشعاع قرار دهیم.»

ترکاشوند گفت: در هر شغلی ممکن است مشکلاتی باشد. حتماً هرجایی آدمِ خوب و بد هم پیدا می‌شود. اما این نکته لازم به یادآوری است مردان سینمای ایران شریف‌اند و خانواده سینما شریف است. آدم‌های نجیب، خانواده‌دار و تحصیل کرده‌ای در سینما فعال‌اند و قابل احترام‌اند. افرادی که برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم، تلاشِ شبانه‌روزی دارند. همه سختی‌های کار را به جان خریدند و بی‌انصافی است که به خاطر چند نفر و چند مورد، خانواده‌ای را زیر سؤال ببریم. خدا را شکر می‌کنم در سینمایی کار می‌کنم که مردان شریفی دارند و هیچ‌وقت این اجازه را به خودم نمی‌دهم اگر مواردی هم داشته همه را به یک چوب برانم و این برچسب را بزنم.

وی افزود: به همین خاطر است که برچسبِ آلودگی و سیاهی را برای سینمای ایران، ساختگی می‌دانم. مردان و زنان ما در سینمای ایران شریف‌اند؛ مادرانی داریم قابل احترام و دخترانی داریم که پدران و مادرانِ عزیز و محترمی دارند. نمی‌گویم هیچ اتفاقی نیفتاده اما آن‌قدر نیست که مجموعه سینما را تحت‌الشعاعِ آن قرار دهیم. 

جنبش "می‌تو" توسط شقایق نوروزی همکار شبکه ایران اینترنشنال در خارج از کشور و برای تخریب وجهه سینمای ایران راه‌اندازی شده است.
منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: ۳۶۰۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت