آزاده جعفری داور فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ شد

آزاده جعفری، منتقد و مترجم سینما، به عنوان یکی از سه داور فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان و نویسندگان سینمایی) در چهل‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ انتخاب شد.

آزاده جعفری داور فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ شد

دو داور دیگر ماسیمو لچی از ایتالیا و پائولو پورتوگال منتقد پرتغالی هستند که فیلم‌های بخش مسابقه سینمای جوان چینی‌زبان (جوایز فایربرد) را داوری خواهند کرد.  

جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های آسیایی است که از سال ۱۹۷۶ سالانه برگزار می‌شود و بیش از ۲۰۰ فیلم از کشورهای مختلف را در بخش‌های متنوع خود (شامل: گالا، بهشت سینه‌فیلی، رقابت سینمای جوان چینی‌زبان، رقابت سینمای جوان جهان، رقابت مستند، رقابت فیلم کوتاه، و … ) به نمایش می‌گذارد.  

آزاده جعفری عضو فیپرشی است و با نشریاتی مانند «فیلمخانه»، «سینما و ادبیات»، «کوکر»، «فیلم» و «زنان امروز» همکاری کرده است و برای نشریات انگلیسی‌زبان «فیلم‌کامنت»، «ریورس‌شات»، «سینمااسکوپ» و وبسایت جشنواره فیلم تورنتو مقاله سینمایی و نقد فیلم نوشته است. او همچنین کتاب «شهر اندوه» نوشته‌ برنیس رنو را به فارسی ترجمه کرده است، این تک‌نگاری به فیلم «شهر اندوه» ساخته هو شیائو-شین می‌پردازد.  

جشنواره فیلم هنگ‌کنگ از ۱۵ تا ۳۱ آگوست (۲۴ مرداد تا ۹ شهریور) در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد. 

منبع: سینما سینما
کد مطلب: ۳۶۱۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت