نمایش نخستین انیمیشن پساکرونایی سینمای ایران؛ کولاک یک پسر دلفینی

انیمیشن «پسر دلفینی» تنها در ۴ سانس توانست فروش ۵۰ میلیونی را برای این فیلم به همراه داشته باشد که این میزان، بسیار فراتر از تصورات درباره گیشه این فیلم است.

نمایش نخستین انیمیشن پساکرونایی سینمای ایران؛ کولاک یک پسر دلفینی

مراسم رونمایی از انیمیشن پسر دلفینی، عصر جمعه در پردیس سینمایی ایران‌مال و با حضور مخاطبان این فیلم برگزار شد و با وجود اینکه در ابتدا، ۲ سانس برای این فیلم تدارک دیده شده بود، در نهایت با ۴ سانس، رقمی در حدود ۵۰ میلیون تومان برای این انیمیشن به دست آمد.

آن‌چه البته عجیب به نظر می‌رسید آن‌که کمتر کسی تصور می‌کرد که در ماه محرم، یک انیمیشن بتواند با این میزان فروش، به‌مراتب بیشتر از فیلم‌هایی که با بازیگران سرشناس ساخته شده‌اند، بفروشد.

البته این برای نخستین بار نیست که این انیمیشن با استقبال مواجه می‌شود. پسر دلفینی طبق ادعای برخی از صاحبان فیلم، نخستین بار در روسیه به روی پرده رفت. این فیلم که در روسیه، در زمره آثار پرفروش قرار گرفت، موفق شد با نمایش در بیش از ۲۷۰۰ سالن، به فروشی معادل ۵۰ میلیارد تومان دست پیدا کند که انگیزه خوبی برای تداوم اکران بین‌المللی  و آغاز یک اکران باشکوه در ایران است.

این میزان استقبال در کنار شروع بسیار خوبی که از یک اکران محدود به دست آمد سبب شده تا حالا این انیمیشن به عنوان یکی از بخت‌های اصلی گیشه مطرح باشد.

البته که سابقه انیمیشن ملی در سینمای ایران، بسیار درخشان است. تهران ۱۵۰۰ در گیشه ۱۳۹۲، حدود ۴ میلیارد تومان فروخت. شاهزاده روم نیز درسال ۱۳۹۴، ۵ میلیارد تومان فروخت، فیلشاه نیز در سال ۹۶، به فروش ۸ میلیارد تومانی رسید و بنیامین نیز در سال ۹۷، به فروش بیش از ۵ میلیارد تومانی دست یافت.

داستان این انیمیشن با سقوط یک هواپیما در دریا آغاز می‌شود. یک دلفین و مادرش، نوزاد پسری که در دریا افتاده‌ است را نجات داده و از او مراقبت می‌کنند. این پسر بزرگ شده و پس از اینکه متوجه هویتش می‌شود، برای پیداکردن مادرش از دریا خارج شده و راهی جزیره می‌شود. پس از آن ناخدا مروارید و دخترش شیرین، وارد داستان می‌شوند و دزدان دریایی برای دزدیدن پسرک نقشه می‌کشند.

پسر دلفینی قرار بود از چهارشنبه هفته گذشته نمایش خود را آغاز کند اما اکران این فیلم به چهارشنبه این هفته موکول شد تا سینمای ایران در کنار تجارب مختلفی که در گیشه امسال به دست آورد، برای نخستین‌بار پس از ایام کرونا، پذیرای یک فیلم انیمیشن باشد.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۲۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت