نگاهی تاریخی به ترانه «غوغای ستارگان» در یک مستند

فیلم مستند «غوغای ستارگان» به زودی آماده پخش می‌شود.

نگاهی تاریخی به ترانه «غوغای ستارگان» در یک مستند

مستند «غوغای ستارگان» با ایده، طرح و موضوع ترانه غوغای ستارگان با مطلع: "امشب در سر شوری دارم، امشب در دل نوری دارم"، از ساخته‌های مطرح آهنگساز فقید مهندس همایون خرم است.

در این اثر نحوه شکل گیری و ساخته شدن این تصنیف فاخر و تاثیرش در جامعه و تاریخ موسیقی و اجتماعی معاصر ایران بیان و روایت می‌شود.

در این فیلم علاوه بر مصاحبه با خانواده همایون خرم، فرزانه چیذری همسر وی، رضا و هاله فرزندانش و نوا نوه او، بابک شهرکی مدرس و نوازنده ویولن و فرزند هنری همایون خرم، سامان احتشامی مدرس و نوازنده پیانو، علیرضا میرعلینقی پژوهشگر تاریخ موسیقی برای اولین بار بعد از سالهای طولانی از پروین نوری‌وند اولین خواننده این قطعه خاطره‌انگیز تصاویری فیلمبرداری شده است.

در این مستند فرناز گلپایگانی مدرس و نوازنده هارمونیکا (ساز دهنی) ملودی این اثر نوستالژیک را هنگام شب در محوطه بیرونی تئاتر شهر اجرا کرده است.

لازم به ذکر است تدوین اثر مذکور طی روزهای آینده به اتمام می‌رسد.

عوامل تولید این مستند عبارتند از:

تهیه‌کننده و کارگردان: علیرضا خالق وردی، تحقیق و پژوهش: رضا خرم، علیرضا خالق وردی، فیلمبردار: مهدی آزادی، رضا رشیدی فرد، محمدرضا شعبانپور. محمدمهدی جسمانی، دستیار فیلمبردار: حسن منصوری فرد، علیرضا مقدم، صدابردار: علیرضا قناتی،‌ تدوین: شیدا گرجی،‌ عکاس: ساناز جهان آرایی، سمانه جویا، طاهره حبیب الله،‌ طراح پوستر: محبوبه امین الرعایایی، زیرنویس انگلیسی فیلم: مسلم دهقانی.

منبع: ایلنا
کد مطلب: ۳۶۲۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت