تنها کشوری که در دوران کرونا فروش سینماهایش دوبرابر شد

عربستان که تنها چند سالی است درهای سینماها را به روی مردم گشوده، تنها کشور جهان است که در ۲ سال گذشته فروش سینماهایش دو برابر شده است.

تنها کشوری که در دوران کرونا فروش سینماهایش دوبرابر شد

 به لطف رشد گیشه عربستان سعودی و افزایش سریع سالن‌های سینما در این کشور، روند بازگشت گیشه سینما به شرایط عادی در خاورمیانه شتاب بیشتری نسبت به سایر مناطق جهان داشته است.

مجموع فروش سینماها در سراسر خاورمیانه در سال ۲۰۲۱ به ۵۵۸ میلیون دلار رسیده است که اگرچه هنوز کمتر از کل بازدهی ۷۴۳ میلیون دلاری قبل از همه گیری کروناست، اما به طور قابل توجهی بهتر از میانگین نرخ بازیابی گیشه در جهان است.

در حالی که باکس آفیس (فروش گیشه) در برخی از مناطق خاورمیانه به دلیل جمعیتی جوان، سالن‌های ممتاز و توازن زیرکانه فیلم‌های پرفروش هالیوود و محتوای منطقه‌ای - مانند کمدی‌های مصری و عناوین کره‌ای و بالیوودی، رشد قابل توجهی داشته است، عربستان سعودی تنها کشوری روی کره زمین که از زمان شیوع بیماری همه گیر باکس آفیس در آن دو برابر شده است.

قبل از شیوع کووید-۱۹ در سال ۲۰۱۹، امارات متحده عربی با مجموع ۲۶۲ میلیون دلار فروش، عنوان برترین بازار منطقه را داشت اما درآمد ناخالص آن در سال ۲۰۲۱ به ۱۴۰ میلیون دلار کاهش یافت.

در مقابل، گیشه عربستان سعودی که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۱۲ میلیون دلار ارزش داشت، درآمد ۲۳۸ میلیون دلاری باکس آفیس در سال ۲۰۲۱ را به دست آورده و تنها چند سال پس از لغو ممنوعیت ۳۵ ساله سینما در این کشور، به مسیر رشد خود ادامه داد.

پیش‌بینی می‌شود عربستان سعودی که اکنون عنوان برترین بازار خاورمیانه را از آن خود کرده، سهم کنونی ۱۵ درصدی خود را از گیشه خاورمیانه به بیش از ۴۰ درصد افزایش دهد.

تا سال ۲۰۲۴ میلادی قرار است ۱۴۰۰ سالن سینما در عربستان ساخته شود، این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ این کشور تنها ۳۰۰ سینما داشت.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۳۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت