بیژن میرباقری مطرح کرد؛

تصمیمی برای اکران «ناطور» نداریم/ بی‌کار نبودم، مجوز نمی‌دادند!

بیژن میرباقری کارگردان فیلم سینمایی «ناطور» با تأکید بر اینکه فعلاً تصمیمی برای اکران این فیلم ندارد از دلایل کم‌کاری خود در سال‌های اخیر گفت.

تصمیمی برای اکران «ناطور» نداریم/ بی‌کار نبودم، مجوز نمی‌دادند!

بیژن میرباقری کارگردان سینما درباره برنامه‌ریزی برای اکران فیلم سینمایی «ناطور» که به تازگی پروانه نمایش آن از سوی سازمان سینمایی صادر شده است، توضیح داد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اکران این فیلم نداریم. با توجه به شرایط موجود، اکران هیچ‌یک از فیلم‌ها در سینماها با استقبال مواجه نشده است و فضای خوبی برای اکران فیلم جدید وجود ندارد. ان‌شالله در فصل‌های آتی برای اکران این فیلم اقدام خواهیم کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه بعید است تا پایان امسال فرصت مناسبی برای اکران این فیلم فراهم بیاید گفت: با توجه به ترافیکی برای فیلم‌ها وجود دارد، ما هم تصمیمی برای اکران فیلم نداریم و برای فصل بعد صبر می‌کنیم.

 

میرباقری درباره تولید «ناطور» در سکوت خبری هم گفت: ما فیلم را سال گذشته تولید کردیم و حدود ۶ ماه می‌شود که این فیلم در انتظار پروانه نمایش مانده بود. ما درباره این فرآیند اطلاع‌رسانی نکردیم که بتوانیم با مدارا پروانه نمایش فیلم خود را بگیریم.

 

وی توضیح داد: «ناطور» یک فیلم تجربی در قالب یک ملودرام عاشقانه است که سال گذشته فرآیند تولید آن طی شده است. فیلم داستان عاشقانه‌ای را در یک جاده روایت می‌کند. هر چند فیلم تجربی است اما حتماً برای تقاضای اکران عمومی آن هم اقدام خواهم کرد و باید ببینیم چقدر می‌توانیم در این بازار مسیر مناسبی برای عرضه این فیلم پیدا کنیم.

 

میرباقری درباره کم‌کاری خود در حدفاصل ساخت فیلم «ربوده‌شده» در سال ۹۴ تا فیلم «ناطور» هم گفت: در این مدت یک سریال را کارگردانی کردم اما در فضای سرمایه‌گذاری و فیلمسازی در سینما شاهد یک اختلال هستیم. دوری‌ام از فیلمسازی در سینما خودخواسته نبود و مشکلات کاری باعث این ماجرا بود. فیلمسازان بسیاری برای فیلمنامه‌های خود اقدام می‌کنند که هیچکدام پروانه ساخت نمی‌گیرند و درباره آن‌ها هم اطلاع‌رسانی‌ای نمی‌شود. من هم در این سال‌ها یک فیلمنامه داشتم که پروانه ساخت برای آن صادر نشد. به تعبیر دیگر در این سال‌ها بیکار نبوده‌ام بلکه پروانه ساخت برایم صادر نشد، آن هم با وجود داشتن سرمایه‌گذار و باقی ملزومات.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۳۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت