«آواتار ۲» میهمان غیرمنتظره سینماهای چین

جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های «آواتار» ساخته «جیمز کامرون» از تاریخ ۱۶ دسامبر در سینماهای چین اکران خواهد شد.

«آواتار ۲» میهمان غیرمنتظره سینماهای چین

«آواتار: راه آب» یکی از معدود فیلم‌های خارجی است که در ماه‌های اخیر به بازار چین دسترسی پیدا کرده و فیلم‌های دیگر نیز شامل جدیدترین فیلم در مجموعه انیمیشن «مینیون‌ها» و همچنین «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» می‌شود.

با توجه به ادامه همه‌گیری کرونا در چین و همچنین رقابت میان سینمای چین و آمریکا به عنوان دو بازار بزرگ جهانی، سهم اکران فیلم‌های هالیوودی در چین کاهش یافته و تاکید سینمای چین بیشتر بر روی فروش گیشه با اتکا به آثار داخلی است.

«آواتار: راه آب» ادامه فیلم علمی تخیلی ساخته «جیمر کامرون» در سال ۲۰۰۹ است که همچنان پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران است. در این فیلم «سم ورتینگتون»، «زویی سالدانا» و «سیگورنی ویور» ایفای نقش می‌کنند و به داستان بیش از یک دهه پیش از قسمت اول این فیلم می‌پردازد.

این فیلم روایتگر داستان خانواده سالی (جیک، نیتیری و بچه‌هایشان) و مشکلاتی‌ست که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تلاش‌هایی که برای حفظ امنیت یکدیگر انجام می‌دهند، نبردهایی که برای زنده ماندن انجام می‌دهند و مصیبت‌هایی است که متحمل می شوند.

«جیمز کامرون» سال‌ها صرف ساخت و فیلم‌برداری دنباله‌های «آواتار» کرده است. فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است. گفته می‌شود ساخت دنباله‌های فیلم سینمایی «آوتار» در مجموع بیش از یک میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

قسمت اول فیلم «آواتار» در سال ۲۰۰۹ به سینما آمد و در نهایت با ۲.۸۴ میلیارددلار، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را بدون احتساب تورم از آن خود کرد و به همراه «انتقام جویان:آخر بازی»، «تایتانیک»، «جنگ ستارگان: نیرو بی‌می‌خیزد» و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» تنها فیلم‌هایی هستند که تاکنون فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار داشته‌اند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۴۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت