سرنوشت سریالی که حمید فرخ نژاد در آن بازی کرد چه می‌شود؟ | نماینده مجلس: همه چیز درباره سریال باید طبق قرارداد پیش برود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره حواشی خروج حمید فرخ نژاد از کشور و سرنوشت آخرین سریالی که او در آن بازی کرده گفت: به طور کلی باید قراردادها طوری تنظیم شود که ضمانت اجرایی داشته باشد. تا فضا برای دیگر هنرمندان مبهم و غیر مشخص نباشد.

سرنوشت سریالی که حمید فرخ نژاد در آن بازی کرد چه می‌شود؟ | نماینده مجلس: همه چیز درباره سریال باید طبق قرارداد پیش برود

حمید فرخ نژاد طی چند شب گذشته و پس از خروج از ایران دست به اقدامات جنجال‌برانگیزی زد و با انتشار مطالبی در صفحه شخصی‌اش درباره مقام معظم رهبری و ناآرامی‌های اخیر، واکنش های مردم و بسیاری از اهالی سینما را برانگیخت.

این بازیگر که بر اساس آخرین اخبار تا چند روز قبل سر صحنه سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان زاده بود و دستمزدش را هم پیش از پایان کار گرفته بود روز پنجشنبه با انتشار چند پست و استوری توهین‌آمیز به طور واضح نشان داد که قصد بازگشت به ایران و جامعه سینمایی ایران را ندارد.

در ادامه حواشی اقدامات حمید فرخ نژاد،  نامه‌ای هم از سوی عوامل سریال«سقوط» خطاب به این بازیگر منتشر شد که نشان می‌دهد احتمالا پخش این سریال دچار حواشی تازه‌ای خواهد شد. نکته مهم‌تر اینکه با توجه به ضمانت خانه سینما و تعهد این بازیگر برای عدم خروج از ایران و حضور در این سریال،  فضا برای دیگر هنرمندان چگونه پیش خواهد رفت؟ ایرنا در این باره گفته است که فرخ نژاد قبل از خروج برگه تعهدی را امضا کرده که در آن به‌صراحت عنوان کرده که کشورش و تمامیت ارضی آن برایش مهم بوده و هیچ‌گاه برخلاف مصلحت قانون ایران عمل نمی‌کند.»

در همین ارتباط جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال قراردادی برای تولید این سریال بسته شده و همه چیز باید منطبق با ضوابط قانونی سریال پیش برود.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: به طور کلی  باید قراردادها طوری تنظیم شود که ضمانت اجرایی داشته باشد. تا فضا برای دیگر هنرمندان مبهم و غیر مشخص نباشد.

در همین رابطه روزنامه ایران به نقل از یکی از سینماگرانی که با او در پروژه اخیر همکار بوده گفت: «فرخ‌نژاد فهمید که باید عازم امریکا شود، به‌ناگهان از بارگذاری استوری و یادداشت مرتبط با خشونت‌های اجتماعی اخیر منصرف شد و برخلاف روزهای نخست ناآرامی‌ها، طی هفته‌های اخیر، هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداد. یعنی برای مطامع و منافع شخصی خود، هیچ نگفت و آن موقع دیگر نگران جوانان کشورش نبود.» 

حمید فرخ‌نژاد در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بازی کرده است. اما مهم‌ترین نقش‌هایش را در جایی بازی کرده که ردای یک مأمور امنیتی پوشیده است. «به رنگ ارغوان» ابراهیم حاتمی‌کیا و «لاتاری» محمدحسین مهدویان از نمونه کارهایی است که او در نقش یک مامور امینتی جلوی دوربین رفته است.

این در حالیست که  درآخرین پروژه دنباله‌دار سینمای ایران؛ « سقوط» هم این بازیگر نقش مأمور امنیتی را بازی کرده که به جنگ داعش می‌رود. حال اینکه سرنوشت این سریال به کجا می‌رسد و آیا می‌تواند رنگ پخش در فضای پلتفرم فیلیمو را ببیند یا نه؟ گمانه زنی‌هایی است که مطرح می‌شود. حتی در این باره به نقل از روزنامه ایران شنیده شده که او به دلیل مشکلات قبلی که با پلتفرم فیلیمو داشته می‌خواسته خرده حسابش را با فیلیمو صاف کند تا این اثر توقیف شود و به آن خسارت بخورد.
منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: ۳۶۴۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت